Tänu lepingule maailma suuruselt neljanda laevatehasega oli Harikute firmal Estonian Shipbuilding (ESB) sihikul poole miljardi kroonine äri, selgub rahvusringhäälingu teleprogrammist «Pealtnägija».
Selle asemel sai sellest kümnetele eesti ehitusmeestele orjapõli Prantsuse laevatehases. Samal ajal, kui mitu rahata meest 3200 kilomeetri kauguselt koju põgenes, elasid nende Eesti ülemused uusrikka unistuste elu.
Selle juurde käisid villa Suurupis, uhked peod, autopark, kus olid esindatud Hummer, Porsche Cayenne ja sport-Mercedes, lisaks avamerekaater Princess ja võimas tsikkel Suzuki Intruder. Isegi telefonid olid eksklusiivsed Vertu mudelid.
Tabasalu kontor-häärberi eest maksti kuuldavasti üüri 100 000 krooni kuus. Stiilinäide on, et suvel sõitis Marek Harik naisega Tallinnast Hummeriga Monte Carlosse ja tagasi ning tõi hiiglasliku bensiiniarve firmasse.
«Pealtnägija» paljastab, kuidas edevad ja ahned pankrotimeistreid siiani karistamatult tegutsevad. Kõige olulisem küsimus selle saaga juures on, kuidas saab ajada äri nii, et raha on firmas A, tegevus firmas B, võlad firmas C ja raamatupidamine üldse tont-teab-kus?
Mitte ükski ametkond pole seni suutnud asjaosalisi liistule tõmmata. Vennad tegutsevad rahulikult edasi ja enamik nende kümnetest ohvritest hoopis kardab neid, mitte vastupidi.
Ida-Virumaa Mäetaguse valla hotelli 32-aastane kokk Eerik Bogdanov põgenes viis nädalat varem Prantsusmaalt. Hea palga nimel kodu ja pere jätnud ning teise Euroopa otsa sõitnud Eerik naasis Eestisse mitte ainult ilma palgata, vaid häbiga ja võlgades.