Mobiiltelefoni teel pangateenuse kasutamine ehk m-pangandus on tõusuteel, selgub KPMG Internationali uuringust.
Internetipangandus teeb ruumi m-pangandusele
Uuringus osalenud tippfinantsistid tunnistasid tele- ja internetipanganduse päringute märgatavat vähenemist, samas kui m-panganduseks mõeldud rakenduste allalaadimine kasvab.
Uuringu käigus toimusid intervjuud paarikümne tipp-pankuriga 12 juhtivas tööstusriigis ning enam kui 150 online-küsitlust pankade ning maksesüsteemide ettevõtete esindajatega.
Ligi 85 protsenti vastanutest leidis, et mobiilimaksed mängivad nende äris järgmise nelja aasta jooksul olulist rolli.
«Raport jõudis järeldusteni, et m-panganduses seni kõrvalvaatajaks olevad finantsasutused seisavad teelahkmel. Vähene tähelepanu m-pangandusele võib tuua kaasa turuosa ning tulude kaotuse konkurentidele, kuid samas võivad rutakad ning puuduliku strateegiaga arendusprojektid tuua kaasa riski, et investeeritakse lühikese elueaga tehnoloogiasse või lahendustesse,» selgitas OÜ KPMG Baltics nõustamisteenuste juht Karin Rätsep.
M-panganduse levikut soodustab tehnoloogia kiire areng. Raport viitab Morgan Stanley andmetele, et 2015. aastal külastatakse internetti juba rohkem mobiilide kui arvutitega.
Nutitelefonide jõuline levik on olnud selle trendi kõige suurem katalüsaator: 2011. aasta lõpuks on Ameerika Ühendriikides nutitelefone rohkem kui tavalisi mobiile.
Juba 20 protsenti noorema põlvkonna ehk kuni 40-aastaste segmendist on kasutanud uuringufirma Nielsen andmetel mobiiltelefoni ostudeks ning pea sama suur hulk on teinud tekstisõnumiga heategevuslikke annetusi.
Raport toob esile, et m-panganduse tehingukulud on madalad – 0,08 USA dollarit, millele järgnevad internetipanga (0,17 dollarit), sularahaautomaadi (0,85), telefonipanga (1,25), pangakontori (3,75) ning kõnekeskuse kulud (4,00).
Vastanute arvates on m-panganduse leviku suurimaks takistuseks mure turvalisuse pärast (71 protsenti vastanutest) ning järgnevad tehnoloogia ja rakendamise probleemid (61) ning kulud (37).
Gartneri andmete põhjal kasutas 2010. aastal mobiilimakseid ligi 110 miljonit inimest, neist suurim osa ehk ligi 63 miljonit Aasia ja Vaikese ookeani piirkonnas, kõige vähem, ligi 3,5 miljonit, Põhja-Ameerikas.