Päevatoimetaja:
Sander Silm

Parim ettevalmistus teenindajale on hea juhtimine

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Prisma
Prisma Foto: Mihkel Maripuu

Sikupilli Prisma juhataja Marika Lõhmuste kinnitusel on kõige olulisem ettevalmistus heale klienditeenindusele  hea juhtimine, kuna klienditeenindaja müügisaalis peegeldab tahtmatult seda, milline on firma kultuur tagatubades.
 

Sellenädalase turunduskommentaaris küsib Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits, kuidas on müüjakoolitus viimase 20 aastaga muutunud.

Lõhmuste sõnutsi klienditeenindajate ettevalmistus muutunud oluliselt süstemaatilisemaks, selgemaks ja kliendikesksemaks. «Nõukogude ajal oli kuningas müüja, mitte klient. 20 aastat turumajandust on seda olukorda olulisel muutnud,» arvas Lõhmuste.

Lõhmuste kinnitusel on müüjate ettevalmistamine muutunud süstemaatilisemaks ka kutsekoolide tasandil, samas kurdavad kutsekoolid, et huvi müüja kutse vastu on tagasihoidlik.

Inimesed ei taha müüjaks ja klienditeenindajaks õppida, kuna palk on nigel ja vajadusel saab tööle ka ilma kutsehariduseta. Lõhmuste kinnitusel on aga müüja puhul oluline nii koolis õpitu kui inimese loomupärased omadused.

Sellest, kas müüjad peaksid olema osavõtlikumad, räägitakse palju. Samas kinnitas ka Lõhmuste, et liiga pealetükkiv müüja ehmatab Eestlased pigem ära. Asjalik ja konkreetne huvi võiks aga käepärast olla.

Tagasi üles