Tarbijakaitseamet teatas, et on lõpetamas reisikorraldaja Estour tagatisrahast väljamakstavate nõuete sisulise läbivaatamise ja esitab õigustatud nõuded väljamaksmisele 5. - 10. septembrini.
Tarbijakaitseamet hakkab peagi Estouri tagatisraha välja maksma
Ühtlasi edastab amet igale avaldajale tema kontaktaadressil ka vastuskirja, milles näitab ära ka tagastamisele kuuluva summa. Väljamakseid Estouri tagatisrahast teeb vastavalt garantiikirjale Swedbank 14 kalendripäeva jooksul.
Tarbijakaitseametile esitati väljamaksmiseks kokku 439 avaldust kogusummas 378 152,12 eurot. Avalduste sisulise läbivaatamise käigus on amet vähendanud nõuete kogusummat ja õigustatud nõuete arvu 424ni ning nõuete suuruseks on 22. augusti seisuga 295 883,97 eurot.
Tarbijakaitseamet rõhutab, et käesoleval hetkel avaldatud numbrilised näitajad on muutuvad ning lõplikud väljamaksmisele kuuluvad summade suurused selguvad pankrotimenetluse käigus.
Amet tuletab meelde, et kõik nõuded ei kuulu rahuldamisele. Tagatisraha kaudu hüvitatakse tarbijatele toimumata reisipaketi maksumus, kuid seda vaid juhul, kui tegemist on tõepoolest tarbijaks oleva isiku poolt tehtud tehinguga ja pakettreis on ostetud isiku poolt tema eravajaduseks.
Tagatisrahast ei tasuta üksikute reisiteenuste eest, nagu näiteks lennupiletitele ja kindlustusele makstud summasid.
Selle aasta 17. juunil teatas reisikorraldaja Estour tarbijakaitseametile, et ei suuda täita pakettreisilepingust tulenevaid kohustusi tarbijate ees. Nõuete kogumine lõppes 24. juulil.
Estouril on 200 000 euro suurune tagatis, mille kasutamise õigus kuulub tarbijakaitseametile. Vastavalt turismiseadusele korraldatakse tagatise eest kõigepealt reisil viibivate inimeste naasmine lähtekohta ja nende majutamine kuni lähtepunkti naasmiseni ning alles seejärel saab tagatist kasutada reisitasu tagastamiseks.