Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Google Pluss hakkab mõjutama otsingumootori tulemusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Adele Pao
Copy
Google logo
Google logo Foto: SCANPIX

Forbes kirjutab, et ettevõttel on valida, kas panna Google sotsiaalvõrgustiku +1 märk oma lehele, või kogu külastajatest ilma jääda, kuna otsingumootor plaanib muuta sõprade ja tuttavate soovitused osaks otsingukriteeriumist.

Google pluss on sotsiaalvõrgustik, millele lisandub iga päevaga üha uusi kasutajaid. Mida tuleb aga meeles pidada, on see, et tegemist on Google´i tootega ning sestap hakkab sotsiaalvõrgustikus toimuv kindlasti kajastuma ka otsingumootori töös.

+1 on Google´i versioon Facebooki like-nupust- hiireklõpsude arv +1 nupul näitab, kui palju on neid, kes on leheküljele andnud positiivse hinnangu ning see hakkab mõjutama otsingu tulemusi, vahendab Blekko.com.

Nimelt plaanib Google muuta +1 klikkide arvu osaks otsingukriteeriumist. Sõprade ja tuttavate soovitustel saab olema suurem kaal, kuid positiivsete hinnangute koguhulk hakkab määrama, millised tulemused otsingul on. Kui ettevõtte veebilehel +1 nuppu pole, ei ole ka soovitusi ning lehekülg kaob otsingutulemustes viimaste sekka.

Google'i kinnitusel järgitakse Google+ soovituste arvu, et nii parandada otsingutulemuste kvaliteeti.

Samas on sellel ka pahupool, ning näiteks the Atlantic kirjutab, kuidas +1 positiivset tagasisidet saab 50, 250, 2000 kaupa osta. «+1 ostmine aitab sinu lehekülge, tõestades Google´ile, et lehekülje sisu on väärtuslik ja ei sisalda spämmi,» kirjutatakse pakkumises.

Lisaks sellele muutub veel tõhusamaks inimeste tegemiste kaardistamine. Kuna Goole´il on tänu sotsiaalvõrgustikule olemas hulk andmeid iga kasutaja kohta, saab firma lehekülgede omanikele pakkuda veel detailsemat informatsiooni selle kohta, millised kasutajad on nende lehekülje heaks kiitnud, kui vanad nad on, mis soost nad on, millised on nende teised huvid.

Tagasi üles