Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Carlsberg astus Venemaal ämbrisse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Carlsberg.
Carlsberg. Foto: SCANPIX

Carlsberg kinnitab, et Venemaal võetud suur risk tasub end kaugemas tulevikus ikkagi ära, kuigi pidi andma kasumihoiatuse, mis aktsiad 16 protsenti alla raputas.

Alates 1990. aastatest on Taani õllepruulija investeerinud Venemaale enam kui 12 miljardit dollarit. Tänase seisuga tuleb seal ligikaudu 40 protsenti Carlsbergi müügist.

Pärast seda, kui Kreml mullu alkoholismi vastu lahingusse läks ja õllemaksu kolmekordistas, on «taanlase» olukord täbar.

Tegevjuht Jørgen Buhl Rasmussen tunnistas, et Carlsberg on olnud liialt optimistlik tarbijate valmisoleku suhtes kõrged hinnad alla neelata, kuid väitis, et pikemas perspektiivis on Venemaa jätkuvalt kasvuturg.

«Teistes maades, kus selline protsess läbi on tehtud, on õlu ja vein saavutanud palju suurema turuosa, kui üldine alkoholitarbimine on langenud,» ütles ta Financial Timesile.

Rasmusseni sõnutsi teeb Vene valitsus õieti, et võitleb liigjoomise vastu. Samas kurtis ta, et liiga palju keskendutakse õllele, kuigi pigem tuleks anda tuld viina pihta.

«Kui nad ei vähenda piirituse pruukimist, siis ei suuda nad alkoholitarbimist alandada,» lisas ta.

President Dmitri Medvedev kiitis juulikuus heaks seaduse, mis keelustab aastaks 2013 õllemüügi kioskites ja piirab reklaami.

Carlsberg ütles, et Vene turg langes teises kvartalis 2 protsendi võrra. Aasta lõikes ennustab ta samuti paari-kolme-nelja protsendilist langust, tühistades oma varasema 2-4 protsendi kasvu prognoosi.

Netotulu kasvu oodatakse tänavuseks nüüd 5-10 protsenti – mitte 20 protsenti, nagu varem välja käidi.

«Juhtkonna usaldusväärsus on saanud hoobi, kuna mullu olid nad liiga optimistlikud tootmiskulutuste osas, tänavu aga liiga optimistlikud Venemaa osas,» ütles Bernsteini analüütik Trevor Stirling.

Teises kvartalis oli Carlsbergi käes 38,4 protsenti Vene turust, peamiselt tänu Baltika brändile.

Aastatagusega kõrvutades on seda natuke vähem, peegeldades grupi katset suruda läbi kõrgemaid hindu ja keskenduda kallimatele toodetele.

Rasmussen ütles, et Carlsberg üritab leida Venemaal tasakaalu koguste ja väärtuse vahel, kuid tunnistas, et turuosa kaitsmise nimel tuleb panna rohkem rõhku odavamale õllele.

Esimese poolaastaga kasvas Carlsbergi õlletoodang koguseliselt 5 protsendi jagu. Lääne-Euroopas  kasvas toomine 1 protsendi, Aasias 10 protsendi võrra.

Teise kvartali netokäive kasvas mullusega võrreldes 4 protsenti, puhaskasum kukkus aga enam kui viiendku võrra.

«Need numbrid on väga nigelad ja uus prognoos ületas halvas mõttes kõikide ootusi,» ütles Stirling.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Märksõnad

Tagasi üles