Töövahendusportaali CV-Online hinnangul muutub üha tavalisemaks, et tööandjad uurivad ettevõttesse tööle kandideerivate inimeste tausta internetis.
CV-Online: tööle soovijate guugeldamine on süvenev trend
CV-Online’i värbamisspetsialisti Ivika Borni hinnangul on tegemist süveneva trendiga, et tööd soovivate kandidaatide kohta uuritakse internetist kättesaadavat infot.
«Eelmise aasta sügisel uurisime ka mõnedelt äriklientidelt selle teema kohta. Selgus, et 15 küsitletud tööandjast 12 on internetist ühel või teisel moel kandidaatide kohta infot hankinud,» märkis Born.
«Üldjuhul ei ole see esimene samm, pigem vaadatakse esmalt CVd ja kandideerimisega kaasas olevat infot. Olenevalt konkursist võib ka esimeses ringis olla palju kandidaate, mistõttu oleks internetist iga kandidaadi kohta uurimine ajakulukas,» lisas ta.
Pigem uurivad tööandjad edasistesse voorudesse pääsenud kandidaatide kohta. Kindlasti aga peab enamik tööandjad silmas, et tegemist on kanaliga, mille sisu ei saa alati sajaprotsendilise tõe pähe võtta.
Samas võib see kasulik olla ühe kanalina teiste seas, millest kogunenud infole saab muude kanalite kaudu kas kinnitust või infot, mis selle ümber lükkaks.
«Võib öelda, et internet on kõige kättesaadavam kanal lihtsama taustauuringu tegemiseks. Tegemist on ühe võimalusega, kui ei ole aega laiemamahulise taustauuringu jaoks.
Siiski tasuks arvestada, et igaüks saab internetti infot üles panna ja kohati on mitmeid inimesi sama nimega ning lihtsa Google’i otsinguga võib olla raske neid eristada,» selgitas Born.
Tema sõnul on samas ka tööandjad väga erinevad.
«Leidub ka näiteks vanemaid ettevõtjatest härrasmehi, kes ütlevad, et internetist tuleb vaid igasugust jama ning pigem selgitatavad nad kandidaadi pädevuse välja eelmisest töökohast uurides. Üldjuhul on sel moel võimalik saada enam ja usaldusväärsemat infot.»
Borni hinnangul võiks loo moraal kandideerijatele siinkohal olla, et ise tasuks aktiivselt kujundada enda n-ö mainet internetis.
Ühtlasi tasuks enne kandideerimist ennast kurssi viia, et mida tööandjad leida võivad ning vajadusel olema ka valmis leitut kommenteerima.
Tõenäoliselt selline värbamiste raames internetist info hankimine kasvab aja jooksul ning üha enam hakatakse nii tööandjate kui tööotsijate poolt sellega arvestama.