Päevatoimetaja:
Sander Silm

USA kaupmeestel läks mustal reedel väga hästi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marti Aavik
Copy
Must reede ühes New Yorgi kaupluses.
Must reede ühes New Yorgi kaupluses. Foto: AFP / Scanpix

Mustaks reedeks nimetatav jõuluostude alguspäev tõi USA kaupmeestele 10,6 miljardit dollarit käivet, mida on 3 protsenti rohkem kui eelmisel aastal, hindas Chicagos tegutsev uuringufirma ShopperTrak RCT.


Allahindlused meelitasid ostjad, kes muidu majanduslanguse kartuses või juba kätte jõudnud töökaotuse tõttu on oma dollarite kulutamisega varasemast ettevaatlikumad, kauplustesse tunglema.

«Praegustes oludes on selline hooaja algus tõepoolest hämmastav, see annab tunnistust Ameerika tarbijate parandamatust optimismist ja tõestab vastuvaidlematult nende valmisolekut kulutada,»ütles ShopperTraki kaasasutaja Bill Martin.

Samas hoiatas ShopperTrak, et pole mingit allahindluste jätkumise garantiid ning nende kadumine võib ka ostmist pidurdada.

Must reede on USAs tähistatavatele tänupühadele järgnev reede ja üksiti traditsiooniline jõuluostude alguse päev. See ei ole ametlik püha, aga paljud töötajad küsivad end selleks päevaks vabaks. Tänupühad on liikuv püha (novembri neljas neljapäev) ja nii ka must reede, mis võib langeda 23. kuni 29. novembrile. Mustal reedel avavad paljud kauplused oma uksed väga varakult. Mõned koguni kell 5 hommikul. Ka teevad kaupmehed varaste ostjate meelitamiseks suuri allahindlusi.

See tähendab, et ka traditsioonilise jõuluostude aja pikkus varieerub ning sellel aastal on see eelmisest lühem. Seega peavad Ameerika kaupmehed arvestama sellega, et eelmisel aastal jäi jõulude ja musta reede vahele 32, sellel aastal 27 päeva.

Tagasi üles