Päevatoimetaja:
Sander Silm

Bentley lubab džiibi ehitada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Bentley.
Bentley. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Bentley uus boss tahab Briti luksbrändiga maasturite maailma põrutada ja kahekordistada aastaks 2016 müüginumbreid.

Wolfgang Dürheimer istus Bentley tegevjuhi istmele veebruaris. Ta kinnitab, et veel enne käesoleva aasta lõppu käib ta džiipide mõtte Saksamaal Volkswageni – margi omaniku – juhatusele välja.

«Ma löön praegu numbreid kokku ja esitan plaanid grupi juhatusele otsustamiseks aasta teises pooles,» ütles Dürheimer Financial Timesile.

Ta selgitas, et maasturi prototüüpi veel tehtud ei ole, disainiosakonnas olevat aga saanud paberile «esimesed kritseldused».

Kui VW aga plaani heaks kiidaks, oleks maastiku-Bentley valmis aastaks 2014 või 2015.

«Ma ei usu, et profiil dramaatiliselt muutuks, kuna ka selles autos oleks kõik meie traditsioonilised brändiväärtused olemas,» ütles ta.

Bentley, mis tänavu pärast laaastavalt mõjunud finantskriisi taas müüki on kasvatanud, on tuntud peamiselt oma lukslimusiinide poolest, mida eriliselt armastavad Briti jalgpallurid.

Augustikuisel Frankfurdi autonäitusel veeretab bränd vaatajate ette kabriolett Continental GTC uue versiooni.

Samas on Bentley maganud maha luksmaasturite nõudluse buumi USAs, Hiinas ja mujal, kus Mercedes-Benz, Porsche, BMW ja Audi parasjagu rekordmüüki teevad.

Dürheimer oli varem Porsche uurimis- ja arendusosakonna juhataja. Seal oli tema saavutuseks maastur Cayenne, mis kahekordistas Stuttgardi sportautofirma müüki ja on tänaseks jõudnud oma teise põlvkonnani. (Hetkel on käimas Porshe ühinemine VWga.)

«Ma ei näe ühtegi tõsiseltvõetavat põhjust, miks me seda lugu Bentleyga korrata ei saaks,» ütles ta, kuid lisas, et on kokku põrkunud ka mõningase vastuseisuga: mõnede firma töötajate arvates ei tuleks minna džiibi teed, vaid ehitada pigem mingisugune Continentalist natuke lihtsam ja odavam sportauto.

«Aga siis me satuksime ju otse Porsche sportautode õuele ja need on väga head masinad,» ütles Dürheimer. «Pole mingit mõtet grupi teiste brändidega võistlema hakata.»

Bentley müüs mullu umbes 5000 autot – alla poole 2007. aastal püstitatud rekordist. Tänavu peaks minema müügiks ligikaudu 7000 Bentleyt.

Tänavuse esimese poolaasta tegevuskahjum oli 17 miljonit eurot, aasta tagasi oli vastav näitaja 109 miljonit eurot.

Dürheimer ütles, et kui maasturi mõte teoks saaks, müüksid nad neid juba teisel aastal (st 2016 aasta paiku) tõenäoliselt 5000 tükki.

VW, mille kirevas portfellis leidub brände Audist Bugattini ja Seatist Škodani, plaanib palju uusi mudeleid  ning on võtnud endale eesmärgiks aastaks 2018 Toyotale ära teha ja maailma esinumbriks tõusta.

«Minu ülesanne ja missioon on muuta Bentley jätkusuutlikuks, kasumlikuks ja veekindlaks firmaks,» ütles Dürheimer. «Me ei tohiks südamerabandust saada, kui turg aevastab.»

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Märksõnad

Tagasi üles