Klientidele, kes alates 23. novembrist olid rohkem kui ööpäev elektrita, maksab Eesti Energia (EE) kompensatsiooni ning tasub ka otsese varalise kahju, mis oli tingitud elektrikatkestusest.
Eesti Energia kompenseerib elektrita oldud aja
«Elektrituru seaduse» alammääruses, mis sätestab võrguteenuse kvaliteedinõuded, on ette nähtud elektrikatkestuse aja ületamise eest kompensatsioonid. EE vähendab järgmise kuu elektriarvelt võrgutasu järgmiselt - 125 krooni klientidel, kes olid vooluta 21-48 tundi; 250 krooni klientidel, kes olid vooluta 48-96 tundi ning 375 krooni klientidelt, kes pidid veelgi kauem ilma elektrita olema, teatas Eesti Energia.
Võrgutasu vähendatakse automaatselt ning klient ei pea selleks ise midagi tegema.
Lisaks elektrikatkestuse kestusele üle lubatud aja kompenseerib Eesti Energia ka elektrikatkestuse tõttu rikki läinud elektriseadmed ning otsese varalise kahju, mis tekkis tänu elektrikatkestusele.
Eesti Energia ei kompenseeri elektrikatkestuse tõttu saamata jäänud tulu. Seda ei tee ka ükski teine elektrivõrgu ettevõtte maailmas.
Otsese varalise kahjunõude menetluse alustamiseks tuleb Eesti Energiale esitada kahjunõude avaldus. Koos avaldusega tuleb esitada ka kahju tekkimist ja suurust tõendavad dokumendid.
Esitada tuleb ekspertiisiakt koos asja rikke põhjusega, remondiarve või hinnang remondi maksumuse kohta, hinnang, et asja ei ole võimalik remontida, kui see on ebamõistlik, otsest varalist kahu tõendavad dokumendid (näiteks farmi puhul veterinaari tõend elektrikatkestuse tagajärjel surnud looma kohta).
Kahjunõude avalduse blanketi ja infot kahjunõude avalduse esitamise kohta saab Eesti Energia kodulehelt.
Tagasiside kahjunõudele antakse 30 kalendripäeva jooksul avalduse esitamisest.