Eesti Facebooki turunduses on hetkel levinud kampaaniad, kus kasutaja võib osalemise eest võita iPhone´i või midagi sama ebaoriginaalset. Fännide pikaajalist huvi tuleks aga äratada hoopis sotsiaalsete objektidega, mida jagatakse omal soovil ja mis tekitavad siirast huvi.
Kuidas äratada Facebookis fännide huvi ilma altkäemaksuta?
Facebooki turunduses on hetkel levinuimaks märksõnaks «jagatud», mis tähendab, et kasutaja võttis osa igavast kampaaniast, kus vastutasuks pakuti võimalust midagi võita, kirjutab Advinci oma blogis.
Selle tulemusena kasvab aga libafännide armee, keda pakutav toode või teenus jätab täiesti külmaks. Kasutajad hakkavad postitusi ignoreerima ja Edge Rank (ER), millest sõltub kas postitus ilmub fännide lehtedel või mitte, langeb üha madalamale.
Selle vastu aitavad aga sotsiaalsed objektid, need on märkimisväärsed asjad, pildid, videod, mõtteterad, kommentaarid või üritused, mis pakuvad kasutajatele väärtust. Nende ümber tekivad arutelud ja neid jagatakse omal soovil ja pistis nutitelefoni näol pole enam vajalik.
Sestap võiks ettevõtte iga postitus olla mingil määral sotsiaalne objekt, sest ER on pidevas muutuses. Kui postitustega toimub interaktsioon ER tõuseb ja langeb kui neid ignoreeritakse.
Seega tuleks enne postitamist küsida, kas postitus pakub fännidele väärtust, kas see on kasutajate jaoks relevantne ja kas seda kommenteeritakse. Kui jah, siis on tegemist sotsiaalse objektiga.
Kui mõtled välja sotsiaalse objekti, mida kasutajad saavad kinkida oma sõpradele, oled tabanud kümnesse, sest sellega tõstad kasutaja väärtust sõprade silmis.
Näiteks Gmaili oli alguses võimalik registreeruda ainult juhul kui sul oli kutse. Kutseid sai aga ainult registreerunud kasutajatelt. Ehk siis iga kutse oli justkui kingitus.
Sama strateegiat kasutab Google+, mis on juba tituleeritud kõige kiiremini 25 miljonit külastust saanud veebileheks.
Kuid kingitus peab olema väärtuslik. Gmail pakkus gigabaitides ruumi samal ajal kui konkurentide postkastides olid mõnekümne megased limiidid. Google+ täidab aga suuri Facebooki lünki.