Lilleseemneid ja -sibulaid müüv Bakker Holland lubab oma klientidele suuri võite ja kingitusi, mida nad ei pruugi aga kunagi saada.
Bakker Holland hullutab tellijaid suurte võitudega
Ülenurmes elav Nikolai Hänikene on Bakkeri kauaaegne klient, ta on sealt lilleseemneid, -sibulaid ja istikuid tellinud mitu aastat. Mõnikord on saadetisele lisatud boonusena lisataimi või -sibulaid. Korra sai mees ka päikesepatareidel töötava tuuleveski, mis pärast vihmasadu aga kohe lagunes.
«Tõsisemaid kingitusi on lubatud kolmel korral: algul 80 000 krooni, siis 10 000 eurot ja viimati veelgi rohkem, kusjuures kirjas oli 100 protsenti garantiid,» kirjutab Hänikene.
Kirjale lisatud värvilisel reklaamlehel on saajat nimetatud suures kirjas võitjaks ja see annab teada, et tema nimele on rahakapis pitseeritud kuldne ümbrik. Nn prioriteetsusastmeks on märgitud «kõrge». Lootust lisab veel must valgel kirjutatud lause: «On kindel, et Sa oled võitnud ühe auhinna Bakkeri kahe auhinnapaketi hulgast.»
Altpoolt leiab teksti: võidu korral on sul õigus kuldsele ümbrikule, milles 1000 kuni 10 000 eurot. Pöördel teatab firma, et lisaks kuuele auhinnale kullas või rahas on veel palju auhindu imeilusate ehetega.
Hänikene soovis klienditeenindajalt teada, mille vastu ta eksis, et pole ühtki lubatud võitudest kätte saanud, kuid selget vastust ei saanudki Tarbija24.ee uuris omakorda. Klienditeenindaja Anne, kes oma perekonnanime ei öelnud, tundus taolistele küsimustele vastamisest tüdinenud olevat. Ta ütles: inimesed peaksid ometi aru saama, et tegu on reklaamiga ja kindel on ainult see, et tellija oma lilleseemned kätte saab.
Suured võidud loositakse tema sõnul välja aasta lõpus. «Kui inimene tellib kaupa 15.99 eest, siis osaleb loosimisel ja saab ka väiksemaid kingitusi, praegu näiteks grilli,» ütleb klienditeenindaja. Kõik muu on lihtsalt reklaam, mis pealegi Hollandis välja mõeldud, lisas ta.
Üks eelmise aasta tellijatest olevat tema sõnul ka 10 000 eurot võitnud, kuid see õnnelik olevat olnud kuskilt teisest riigist. Tarbijakaitseameti avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski ütles, et kõnealune teema oli jutuks mõni kuu tagasi, mil amet kohtus ka Bakker Hollandi esindajatega ja nood lubasid olukorda muuta.
«Teemaga edasi tegelemiseks oleks hea, kui tarbija teeks meile avalduse ja lisaks sellele tooks ka kõik asjassepuutuvad dokumendid,» lisas ta.
Äriregistri andmetel kuulub osaühingu Bakker Holland ja selle omanikfirma juhatusse Mari Rahumägi, kes aga teatas, et temal pole firmaga enam ammu mingit seost.