Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium tellib uuringu, mis peaks andma vastuse, kas Tallinn-Peterburi ning Tallinn-Tartu-Riia rongiliini käimapanek tasub end ära või ei.
Riik tellib Tallinn-Peterburi ja Tallinn-Riia rongiliini tasuvusuuringu
«Praegu läbib Eestit sisuliselt üks rahvusvaheline rongiliin – Tallinn-Moskva (ühendus on ka Valgast Riiga). Tallinna ja Riia ning Tallinna ja Peterburi vahelisest ühendusest moodustab valdava osa maanteeliiklus, autoliikluse kõrval eksisteerib sagedane ja kasvav bussiliiklus,» kirjutavad ametnikud lähteülesandes.
Tallinn-Peterburi rongliin oli viimati käigus 2008. aastal, Riia suunal ei ole rongiühendust enam üle kümne aasta. «Pikalt oli üheks olulisemaks probleemiks infrastruktuuri halb seisukord, mis ei võimaldanud pakkuda konkurentsivõimelist sõiduaega, mistõttu eelistasid reisijad teisi transpordiliike. Praeguseks on olukord aga märkimisväärselt paranenud, seda eriti Eestis, kus nii Tallinn-Tartu-Valga kui ka Tallinn-Narva raudteetrassil saab suuremas osas sõita kiirusega 120 km/h,» nenditakse kirjas.
Ametnikud tõdevad siiski, et hetkel ei ole näha, et ükski ettevõtja oleks valmis võtma riske, mida rongiliikluse taasavamine endas kätkeb. «Seega oleme olukorras, kus ühendused Peterburi ja/või Riia suunal, mis oma kvaliteedilt vastaks Eesti elanike, siia tulla soovivate turistide ning ka ärireisijate ootustele, vajavad (vähemalt) lähitulevikus riigi toetust kas algse investeeringu tegemiseks (veeremi soetamiseks) või opereerimiskulude katmiseks.»