Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

EMT: hilinevate SMSide põhjuseks võib olla vale ajatsoon

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
EMT hinnangul kasutab nende SMS keskus  tipp-tundidel (jättes kõrvale aastavahetuse) ära ligi 20 - 40 protsenti maksimaalsest läbilaskevõimest.
EMT hinnangul kasutab nende SMS keskus tipp-tundidel (jättes kõrvale aastavahetuse) ära ligi 20 - 40 protsenti maksimaalsest läbilaskevõimest. Foto: Joosep Martinson

Tarbija24 üleskutsele vastanud üle 70 inimese poolt kirjeldatud hilinevate SMSide probleeme kommenteerides tõi EMT hilinemise võimalike põhjustena välja saaja ja saatja ajatsoonide erinevuse, valesti seadistatud telefonid ning kolmandate osapoolte puudujäägid.

EMT andmeside sisuteenuste ja ärirakenduste osakonna juhataja Ando Meentalu sõnul viidi EMTs eelmisel nädalal katse, mille kohaselt jõudis adressaadini 99,6 protsenti saadetud sõnumitest. «Ausalt öeldes ei oskaks paremat tulemust saada,» vahendas olukorda Meentalu, kes 0,4 protsendi SMSide hilinemise või kaotsimineku juures näeb põhjusi erinevate telefonide ajatsoonide erinevuses, ebaõigesti seadistatud mobiiltelefonides ning vanemate telefonide puhul mälumahu täis saamist või välja lülitatud või levist väljas telefone.

«Osa SMS-ide hilinemisi ei pruugi ka olla seotud võrguga vaid vastuvõtja soovimatusega tunnistada sõnumi saamist,» usub Meentalu.

SMSide hilinemise tõenäosus võib ka suureneda, kui sõnumid liiguvad läbi teiste ja kolmandate osapoolte ning saatja või saaja telefon või mõlemad on rändlusvõrgus.

Tarbija24 lugejate poolt ülekutse käigus kirjeldatud probleeme kommenteerides arvas EMT esindaja kommunikatsioonikonsultant Regina Salmu, et kaebused puudutavad rohkem teiste operaatorite kliente ning paljud kirjeldatud probleemidest langeksid ära, kui kasutajad oma telefone õigesti seadistaksid. Konkreetseid juhtumeid on aga Salmu sõnul mõtet uurida vaid siis, kui lisaks probleemi kirjeldusele oleks teada ka saatja ja saaja telefoninumber ning saatmise kuupäev ning kellaaeg.  

«Me ootame, kuni inimesel on probleem,» selgitas Salmu võimalike puudujääkide aktuaalsust, tema hinnangul EMT-le klientidelt massilisi kaebusi teenuse kvaliteedi osas laekunud ei ole.

Tagasi üles