Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Opeli kohal kõrguvad küsimärgid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Opel.
Opel. Foto: SCANPIX

Möödunud nädalal katkestas General Motorsi juht Dan Akerson lõpuks ometi vaikuse ja vastas autotööstuses ringlevatele kuulujuttudele Opeli müügi kohta.

«Spekulatsioone me ei kommenteeri – ja neid on olnud küllaga – aga seda ma ütlen: Opel ei ole müügis,» vastas GMi pealik Detroidis reporteritele.

Samas ei pruugi Akersoni vastulause kustutada küsimärke Opeli kohalt, mida vaatamata ilmsetele edusammudele tehaste tootlikkuse ja autode kvaliteedi vallas ikkagi GMi murelapseks peetakse.

Opeli «süda» on kõrgete tootmiskulude ja karmi konkurentsiga Saksamaal ja seetõttu võib nende raskusi võrrelda teiste Euroopa massituru tootjate nagu Fiati ja Renault’ga.

Kui Fiat korvab kaotusi Itaalias eduka Brasiilia-äriga, siis Opel müüb oma masinaid valdavalt stagneeruvas Lääne-Euroopas.

GM on julgelt liigset võimsust kärpinud ja sulgenud ka ühe tehase – Antwerpenis. Koondatud on 8000 töötajat, kokku on neid Opelil Euroopas nüüd ligikaudu 40 000. Tänavu peaks Opel ümberkorralduskulud kaetud saama, 2012. aastal ootab GM «sakslaselt» aga juba tahket kasumit.

Kuna Opeli ümberkorraldused olid aga niivõrd avalikud ja kohati korratud, sai kahjustatud bärndi maine võtmelise tähtsusega Saksa turul. «Opeli brändi kui sellise külgetõmme ei ole enam eriti tugev,» ütles IHS Automotive’i analüütik Christoph Strümer.

Opel Astra mahtuniversaal on oma segmendi parim müügihitt, sama võib öelda väiksema Meriva kohta. Margi müük Euroopas on tänavu 2 protsenti üleval, samal ajal kui üldine turg on 2 protsenti kukkunud.

Kuigi autode kvaliteet kohati isegi ületab konkurentide oma, ei saa Opel aga  nõrga brändi tõttu sellele vastavat hinda nõuda, ütlevad analüütikud.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Märksõnad

Tagasi üles