Eestis ostetakse riideid peaasjalikult kasutatud rõivaste kauplustest ning interneti ja posti teel, ütles Swedbanki makroanalüütik Annika Paabut.
Riideid ostetakse peamiselt kasutatult või interneti ja posti teel
Statistikaameti hinnangul kasvas juunis Eesti jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsihindades 3,5 protsenti võrreldes eelmise aasta sama kuuga. Müügimahud kasvasid püsihindades enim posti ja interneti teel müüdavate kaupade osas (20,7 protsenti). Samuti on jätkuvalt kasvamas kasutatud kaupade populaarsus (müügikasv 15,7 protsenti), rääkis Paabut.
«Seega võib sarnaselt eelmise kuuga täheldada muutust tarbijate eelistustes – peamiseks kriteeriumiks ostude sooritamisel on siiski hind ning seega peaasjalikult ostetakse riideid kasutatud rõivaste kauplustest ja/või interneti ja posti teel,» lausus analüütik.
Tarbijate hinnateadlikumaks ja ettevaatlikumaks muutumine tuleneb tema sõnul ühelt poolt sellest, et sissetulekute kasv puudub või on seni olnud üpris tagasihoidlik. Teine põhjus on hiljutisest kriisist saadud kogemused, mis seotud töö ja/või sissetulekute kaotamise ning raskustega laenude teenindamisel.
«Aasta teisel poolel peaks eratarbimise kasv mõnevõrra kiirenema ning seda peaasjalikult seetõttu, et tarbijate kindlustunne on juba praegu kasvanud ning hirm töötuse ees vähenenud,» prognoosis Paabut. «Samas, lähiminevikus kogetud tarbimisbuumi siiski ette näha ei ole – nagu öeldud on tarbijad oma ostuotsuste tegemisel märksa tasakaalukamad ning teadlikumad.»