Päevatoimetaja:
Sander Silm

Elion ootas turvariskidest teavitamisega pea aasta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Elion.
Elion. Foto: ERGO KULD/PM/EMF

Elioni tehnoloogiadirektori Kalev Reiljani sõnul sai ettevõte võimalusest nutitelefoniga kodusesse WiFi-võrku sisse murda teada eelmisel suvel, kuid alustas teavitustööd tänavu mais, et kliente mitte häirida ja hirmutada.

Miks alustas Elion teavitustööd alles tänavu mais?

Eelmise aasta suvel saime teada, et Androidi nutitelefonidele on loodud aplikatsioon, milles sisalduva algoritmiga on võimalik kindlat tüüpi Thomsoni ruuteri võrgunime teades leida ka parool ning kliendi kodusesse WiFi-võrku sisse murda. Reageerisime sellele kohe, võttes ühendust ruuterite tootjaga, lõpetasime endiste ruuterite sisseostmise ning alustasime põhjalike ettevalmistustega teavitustööks, mis hetkel käimas on. Kuna nõustamist vajavaid kliente on üsna palju - 65 000 - , oli äärmiselt oluline kogu tegevus detailselt läbi mõelda, teha vajalikke arendusi, koolitada töötajaid, et tagada klientide turvalisus, samas neile võimalikult vähe tüli teha ning mitte paanikat külvata.

Projekt lõppeb septembriks. Tänaseks on pooled klientidest läbi helistatud ning 24 000 neist oma koduse WiFi-võrgu nime ära muutnud.

Miks käib teavitustöö personaalsete kõnede, mitte massiteate kaudu?

Kuna võimalik turvarisk on seotud mitte Elioni võrgu, vaid klientide vastutusalas olevate koduste WiFi- võrkudega, on võimalikke riske vaja maandada koostöös kliendiga. Iga kliendiga personaalne suhtlus ja nõustamine on antud turvariskide ennetamise puhul ülioluline, sest info massidesse paiskamise korral võib see külvata asjatut paanikat, võivad tekkida väärarusaamad ning aktiviseeruda kurjategijad.

Lisaks kommenteeris Reiljan Thomsoni ruuterite kerget muugitavust: «Reaalsus on see, et enamike täna turul pakutavate WiFi-seadmete tehaseseadistused ei taga võrgu turvalisust. Selle eest peabki klient hoolitsema.»

Märksõnad

Tagasi üles