Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kohus hakkab arutama Muuga uue konteinerterminali haldaja valimist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Muuga sadama konteineriterminal
Muuga sadama konteineriterminal Foto: Mihkel Maripuu

Tallinna halduskohus võttis eelmisel nädalal tehtud määrusega menetlusse Transiidikeskuse AS-i ja selle tütarfirma Muuga CT kaebused riigihangete vaidlustuskomisjoni ning riigile kuuluva Tallinna Sadama otsuste suhtes, millega viimane kinnitas Muuga sadama uue konteinerterminali operaatoriks Vene Rail Garanti.

«Kohtulik menetlemine tähendab seda, et Tallinna Sadama otsus, mis tunnistas Muuga sadamasse rajatud konteinerterminali laiendusele operaatori leidmise konkursil parimaks Rail Garanti pakkumise, saab kohtuliku hinnangu ning Rail Garantiga kiirustades sõlmitud lepingud võivad osutuda õigustühisteks,» kommenteeris kohtumenetlust Transiidikeskuse juhatuse esimees Erik Laidvee.

Tallinna Sadama nõukogu kinnitas Rail Garanti uue konteinerterminali operaatoriks tänavu märtsis. Transiidikeskuse kontsern jäi konkursil teiseks, asus sadama otsust teravalt kritiseerima ja vaidlustas sadama tegevuse kohtus. Tallinna Sadam süüdistustega ei nõustunud ja teatas mais, et nii Tallinna ringkonnakohus kui Harju maakohus jätsid Transiidikeskuse kaebused rahuldamata.

Laidvee andmeil on Euroopa Komisjon esitanud Eesti riigile teabepäringu riigiabi kasutamise kohta konteinerterminali laienduse ehitamisel. «Riigiabi kasutamine seab omad nõuded ka operaatori leidmise hanke korraldamisele, kuid Tallinna Sadam on seda reglementi rikkunud,» hindas Laidvee.

Brüssel ootab Eesti riigilt vastust rahade kasutamisega kaasneva kohta Laidvee andmeil 7. septembriks. Halduskohus hakkab Transiidikeskuse ja Muuga CT kaebust arutama 21. septembril.
Rail Garanti uue konteinerterminali garanteeritud kaubamaht on 270.000 konteinerit aastas. Lisaks Tallinna Sadama tehtud enam kui 60 miljoni euro suurusele investeeringule paigutab ka Rail Garant projekti samas suurusjärgus raha.

Tagasi üles