Tallinna halduskohus võttis eelmisel nädalal tehtud määrusega menetlusse Transiidikeskuse AS-i ja selle tütarfirma Muuga CT kaebused riigihangete vaidlustuskomisjoni ning riigile kuuluva Tallinna Sadama otsuste suhtes, millega viimane kinnitas Muuga sadama uue konteinerterminali operaatoriks Vene Rail Garanti.
Kohus hakkab arutama Muuga uue konteinerterminali haldaja valimist
«Kohtulik menetlemine tähendab seda, et Tallinna Sadama otsus, mis tunnistas Muuga sadamasse rajatud konteinerterminali laiendusele operaatori leidmise konkursil parimaks Rail Garanti pakkumise, saab kohtuliku hinnangu ning Rail Garantiga kiirustades sõlmitud lepingud võivad osutuda õigustühisteks,» kommenteeris kohtumenetlust Transiidikeskuse juhatuse esimees Erik Laidvee.
Tallinna Sadama nõukogu kinnitas Rail Garanti uue konteinerterminali operaatoriks tänavu märtsis. Transiidikeskuse kontsern jäi konkursil teiseks, asus sadama otsust teravalt kritiseerima ja vaidlustas sadama tegevuse kohtus. Tallinna Sadam süüdistustega ei nõustunud ja teatas mais, et nii Tallinna ringkonnakohus kui Harju maakohus jätsid Transiidikeskuse kaebused rahuldamata.
Laidvee andmeil on Euroopa Komisjon esitanud Eesti riigile teabepäringu riigiabi kasutamise kohta konteinerterminali laienduse ehitamisel. «Riigiabi kasutamine seab omad nõuded ka operaatori leidmise hanke korraldamisele, kuid Tallinna Sadam on seda reglementi rikkunud,» hindas Laidvee.
Brüssel ootab Eesti riigilt vastust rahade kasutamisega kaasneva kohta Laidvee andmeil 7. septembriks. Halduskohus hakkab Transiidikeskuse ja Muuga CT kaebust arutama 21. septembril.
Rail Garanti uue konteinerterminali garanteeritud kaubamaht on 270.000 konteinerit aastas. Lisaks Tallinna Sadama tehtud enam kui 60 miljoni euro suurusele investeeringule paigutab ka Rail Garant projekti samas suurusjärgus raha.