Kasutajad liituvad Facebookis fännilehtedega soovist saada informatsiooni ettevõtte ja teenuste kohta või toetatakse sõprade ettevõtmisi. Eraldi motivaatorina võib välja tuua aga kampaaniad.
Facebooki fännilehtedega liitutakse omakasust
Kuid puhtalt auhinna pärast liitunud fännid pole ettevõttega piisavalt seotud. Kui kampaania või loosimine on läbi, siis üldjuhul kampaania pärast liitunud kasutajad lahkuvad fännilehelt, selgub Liina Liiva bakalaureusetööst.
Tööst selgub, et enamikule Facebooki kasutajatele ei ole oluline igapäevaselt tarbitavaid tooteid Facebookis fännata ning kasutajad ei ole endi arvates midagi erilist kaotanud, kui nad üks hetk ei oleks enam praeguste fännilehtede fännid.
Seega ei ole fännilehed Facebooki kasutajate jaoks piisavalt olulised ega loo oma kohalolekuga keskkonnas väärtust omaette.
Fännilehtedega liitutakse ka sõprade soovitusel või palvel. «Võib arvata, et sõbrad tavaliselt soovitavad ettevõtete ja organisatsioonide lehti, kus nad on ise tegevad, seega fänlusega avaldatakse toetust oma lähikondsetele,» kirjutab Liiv.
Teine võimalus on, et kampaaniaga liitutakse sõprade ja tuttavate toetuseks. Kampaaniaga liitutakse, kui sõber osaleb tarbijamängus või kampaanias, mille võitmiseks on vaja teiste toetust.
«Vahel ajendab Facebooki kasutajaid mängudest osa võtma ka sõprade aktiivsus, ilmselt nähakse, et sõbrad võtavad millestki osa ja sellega tõuseb ka kasutaja huvi mõne tarbijamängu või kampaania vastu ning proovitakse ka osaleda. Teise võimalusena on auhind piisavalt suur, et enda või sõbra võidu korral läheb auhind jagamisele.»