Turismifirmad peavad tänase päeva jooksul esitama tarbijakaitseametile protokolli oma pakettreiside müügi kohta selles kvartalis ning prognoosid järgnevaks kvartaliks, see aitab võimalikke probleeme ette näha.
Tarbijakaitse uurib reisifirmade aruandeid ja prognoose
Tarbijakaitseamet on reisifirmade käekäigul põhjalikumalt silma peal hoidnud juba eelmisest aastast alates, mil turismifirmadel tekkis suuremaid makseraskusi ning pankrotti läks Top Tours, vahendab ERR Uudised.
Reisifirmade aruannete esitamine lubab tarbijakaitseametil näha, kas ettevõtte tagatis on piisav, hinnata eelmise kvartali läbimüüki ning vaadata, kuidas prognoosib ettevõte oma tulevase kvartali müüki.
«Möödunud aastad on näidanud, et turismisektor on väga problemaatiline, sest ootamatusi võib tulla ette ka kõige suurematel reisiettevõtetel ning nende suhtes, kelle suhtes tarbijad on olnud kõige kindlamad ja pidevad kliendid,» nentis tarbijakaitseameti pressiesindaja Kadri Kauksi.
Täna kella viiese seisuga oli tarbijakaitseametile esitatud 101 aruannet, esitamata on aruanne aga veel 213 reisifirmal.