Pärast majandussurutist on tarbija enesekindlus kasvanud, ta on kogenud, et firmad saavad hea tahtmise korral ka hindades järeleandmisi teha ja seega kaldutakse rohkem käituma kui «kuningad».
Masu kasvatas klientide enesekindlust
«Üldistavalt öeldes – buumi ajal polnud raha kriitiline küsimus, aeg oli suurem väärtus. Seega kliendi rahulolu mõjutasid enam teeninduse ja tarne sujuvus ja kiirus,» nentis TES Emor Juhtivekspert Esta Kaal.
Masu ajal sai oluliseks teenindaja oskus seletada lahti hinnakujunemise alused, soodustuste võimalused, ostuga seotud tulevikukulutused, näiteks kindlustused jne. Pärast majandussurutist on inimesed aga näinud, et kaupmehed võivad olla paindlikud ja nõuavad neilt ka rohkem.
«Kas see väljendub piltlikult jalaga ukse lahtilöömises ja teatega «Mina tulen – kummardage!» või nõudlikus, kuid viisakas ja argumenteeritud dialoogis teenindajaga, sõltub juba kliendi üldisest käitumiskultuurist või –kultuuritusest,» lisas Kaal.
Tema kinnitusel pööravad ettevõtted klientide rahuolule üha rohkem tähelepanu. «Meie klientide arv ning konsultatsioonide mahud selles vallas on kasvanud ja suurenevad pidevalt. Samuti on kasvanud nende firmade hulk, kes teadlikult kasutavad neid uuringu tulemusi oma teenindajate koolituses ja motivatsioonisüsteemis.»