Google teenib reklaamimüügist kuus 3 miljardit dollarit - lõviosa sellest tuleb väikestest tekstreklaamidest, mis ilmuvad otsingu kõrval asuval ribal. 20 kõige tulusamat otsingukategooriat toovad firmale 70 protsenti reklaamituludest.
Vaata, milliste sõnade pealt teenib Google kõige rohkem
Larry Kim, kelle rajatud firma Wordstream müüb tarkvara, mis analüüsib tekstireklaame, kinnitab, et tekstireklaamide eest on nõus suuri summasid välja käima ennekõike ettevõtted, kes pikas perspektiivis teenivad iga kliendi pealt prisket kasumit, kirjutab Wired.
Wordstreami kalkulatsioonide kohaselt maksavad ühe reklaamil tehtud kliki eest kõige rohkem kindlustusfirmad, nimelt käivad nad iga kliki eest välja 54 dollarit. Kokku moodustavad kindlustusfirmade reklaamid 24 protsenti Google´i reklaamituludest.
Kindlustusfirmadele järgnevad laenupakkujad, kes käivad iga reklaamil tehtud hiirekliki eest välja 44 dollarit.
«Seal on ka palju advokaate, kes otsivad kliente,» lisas Kim. Isegi, kui nad peavad maksma 50 või 100 dollarit kliki eest, et saada üks klient, tasub see ennast ära. Kohtuprotsessid võivad kesta aastaid ning advokaadid küsivad palka 500 dollarit tunnis.»
Kõige tulusamate otsingusõnade top 20 lõpetab üllatusega aga nabaväädi veri. Reklaam on mõeldud rikastele vanematele, kes tahavad säilitada oma lapse nabavääti lootuses, et sealsed tüvirakud võivad tulevikus aidata haigusi ravida. Teenus ei ole aga odavate killast.
20 kõige tulusamat otsingusõnad Google´is
1. Insurance (kindlustus)
2. Loans (laenud)
3. Mortgage (hüpoteek)
4. Attorney (advokaat)
5. Credit (krediit)
6. Lawyer (jurist)
7. Donate (annetama)
8. Degree (diplom)
9. Hosting (veebimajutus)
10. Claim (nõue)
11. Conference Call (konverentskõne)
12. Trading (kauplemine)
13. Software (tarkvara)
14. Recovery (taastamine)
15. Transfer (ülekanne, vedu)
16. Gas/Electricity (gaas, elekter)
17. Classes (loengud)
18. Rehab (taastusravi)
19. Treatment (hooldus, ravi)
20. Cord Bloor (nabaväädi veri)