Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Pepsi kaaperdas Cocalt jõuluvana

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Jõuluvana «vabal ajal» Pepsit kulistamas.
Jõuluvana «vabal ajal» Pepsit kulistamas. Foto: adsoftheworld.com

Koolade lahing on läbi aegade erinevaid vorme omandanud. Kord sülgavad müügiautomaadid telereklaamis üksteise pihta Coke’i ja Pepsi purke, kord panevad pudelid kätte poksikindad. Järele on proovitud seegi, kumb jook kosmoses paremini vastu peab.


Sel suvel on aga asi hoopis tõsisem.

PepsiCo, kurikuulus kui endast suurema Coca-Cola kallal tögaja, lasi juulis USA teleekraanidele jõuluvana ja jääkarudega reklaamid.

Mõlemad klassikalised Coke’i maskotid on Pepsi usku pööratud.

Videod levivad internetis kui viirus. Sotsiaalmeedia vahendusel laekub jõulisi arvamusavaldusi: seekord on Pepsi liiale läinud.

Kuigi paljud ka kampaania nutikust kiidavad, leiavad mõned, et tegemist on «solvava rünnakuga» ning süüdistavad Pepsit tegelaste kaaperdamises.

On kriitikuid, kelle hinnangul kinnistab Pepsi selle tembuga vaid oma teise-koha-staatust.

Ühe reklaami käigus tellib lustakas jõuluvana basseinipeol Pepsi ja annab baarimehele mõista, et on Coca-Colast puhkusel. Teises reklaamis aga haarab animeeritud jääkaru enne jahi pardale kargamist Coke’i asemel Pepsi.

Coke rakendas jõulumehe oma reklaamivankri ette juba 1930. aastatel ning paljude arvates ongi kõhuka tegelase kaasaegne kuvand just nende loodud.

Jääkaru sattus Coke’i teenistusse aastal 1993.

«See on niivõrd vastik, et Pepsi oma reklaamides Coca-Cola klassikuid ära kasutab,» säutsub Sirena Carpenter.

«Jõuluvana ja jääkaruga läksid nad üle igasuguse piiri. Häbi peaks olema.»

Just selliseid reaktsioone Pepsi aga väärtustabki.

«Sõdadega on sageli nii, et vahel on vaherahu, siis aga lahingud,» ütleb PepsiCo Beverages Americasi tegevjuht Massimo d'Amore.

«Tarbijatele meeldib eluterve konkurents ja meile näis, et oleks aeg järgmise raundi jaoks.»

Coke keeldus Pepsi uut kampaaniat kommenteerimast.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Tagasi üles