Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Eesti Energia klient nägi iseteeninduses võõra andmeid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Eesti Energi uus iseteenindussüsteem lubas kliendil näha ka võõra inimese andmeid. Pildil Eesti Energia klienditeeninduspunkti avamine 2001. aastal
Eesti Energi uus iseteenindussüsteem lubas kliendil näha ka võõra inimese andmeid. Pildil Eesti Energia klienditeeninduspunkti avamine 2001. aastal Foto: Peeter Langovits

Anonüümseks jääda palunud Eesti Energia klient nägi ID-kaardiga Eesti Energia iseteenindussüsteemi sisse logides võõra inimese andmeid. Ehkki ta energiafirmale asjast kohe teada andis, võttis vea kõrvaldamine aega üle kolme päeva.

Probleemid Eesti Energia iseteenindussüsteemis algasid mehe jutu järgi juba eelmisel nädalal. Nimelt näitas süsteem, nagu oleks tema viimase kuu arve ikka veel maksmata. Sellele vastavalt lisandus uuele arvele ka viivis.

Pärast järjekindlat helistamist Eesti Energia teenindusliinile sai klient arve korda, kuid üllatuseks avastas ta esmaspäeval uuesti iseteenindussüsteemi sisenedes, et näeb ka kellegi teise, enesele täiesti võõra inimese andmeid.

«Tundus, nagu see naisterahvas Tartust oleks minule volituse teinud,» rääkis segaduses klient, «Aga ma ei tunne seda inimest üldse.»

Mees teatas Eesti Energiale kummalisest olukorrast kohe. Ometi ei muutunud mitme päeva jooksul midagi ning lõpuks otsustaski ta ajakirjanduse poole pöörduda.

Täna pärastlõunal saabus siiski Eesti Energiast vabandav telefonikõne: tegemist olevat inimliku eksitusega. Lisaks anti lubadus, et rohkem midagi sellist ei juhtu.

«Minu jaoks oli hirmutav see, et kui mina näen selle inimese andmeid, kes siis veel minu omi näha võib?» oli klient mures. «Minu arvates peaks sellise probleemi puhul asjale reageerima kohe,» arvas ta. «See oli ju neile teada juba esmaspäevast.»

Eesti Energia pressiesindaja Marina Bachmanni sõnul oli tegemist inimliku eksitusega, tehniliselt oli iseteeninduses kõik korrektne.

Tagasi üles