Kevadel Kadaka Selveris avatud iseteeninduskassad ahvatlevad alaealisi, kes püüavad müüjata kassadest alkoholi kätte saada.
Selveri iseteeninduskassad ahvatlevad alkoholi noolivaid noorukeid
Selveri poeketi avalike suhete juht Annika Vilu rääkis, et noorukid loodavad iseteeninduskassadest alkoholi kergemini kätte saada ning selliseid katsetusi tehakse müüjata kassades tunduvalt rohkem kui tavalistes müüjatega kassades.
«Aga nipp ei lähe siiski läbi, sest alkoholi ostmisel peab juuresviibiv teenindaja ostu kinnitama ning vajadusel dokumenti küsima,» märkis Vilu.
Ta lisas veel, et õnneks pole iseteeninduskassade sisseseadmine suurendanud vargusi, kuigi algselt seda pisut kardeti. «Praeguseks on inventuurid kinnitanud, et varguste arv pole kasvanud ega kahanenud. Ostukontrolle teeme pisteliselt ning need kinnitavad samuti, et eksimusi tuleb ette vähe. Vead tekivad enamasti teadmatusest ja kogemata, mitte tahtlikult varastada püüdes.»
Varguste osas olid poeketile siiski pisut ehmatavad selvekassade kaks esimest töönädalat. Siis kadus poest 15 iseteenindussüsteemi juurde kuuluvat triipkoodide lugemise pulti. «Meil oli kokku pisut üle saja puldi ning see tegi murelikuks, sest sama tempo juures oleksime paari nädalaga selvepultidest ilma jäänud,» lausus Vilu.
Tänaseks on kõik puldid poes tagasi. Enamiku küsis pood ostjatelt ise tagasi, osa toodi vabatahtlikult. Viimastel juhtudel oli Vilu sõnul tõukejõuks ilmselt asjaolu, et laadimata ja tühjeneva akuga pult hakkab piiksuma ja see võib olla üsna häiriv.