Eurooplased eelistavad saada interneti, telefoni ja televisiooni ühelt firmalt

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Eurobaromeetri uue ülevaate kohaselt ostab kümnest Euroopa leibkonnast neli interneti-, telefoni- ja televisiooniteenust samalt ettevõtjalt, vahendab Euroopa Komisjoni esindus Eestis.


Neljast vastanust üks leidis, et interneti alla- ja üleslaadimise kiirus ei vasta nende lepingule ja kolmest üks ütles, et on esinenud ühenduse katkestusi.

Ülevaatest selgus ka, et ELi kodanikele teeb muret andmekaitse – 88 protsenti vastanutest soovis, et neile teatataks, kui teenusepakkuja poolt nende kohta kogutud teave läheb kaotsi, varastatakse või seda kuidagi muudetakse.

Uuringuga tehti veel kindlaks, et: 98 protsenti ELi leibkondadest on kodus telefoniühendus ja üha suureneval osal leibkondadest (nüüd 89 protsenti) on võimalik kasutada mobiiltelefoni. 62 protsendil on nii lauatelefon kui ka mobiiltelefon, ainuüksi lauatelefoni kasutab kõigest 9 protsenti.

98 protsendil ELi leibkondadest on televiisor. Telepildi vastuvõtu levinuim vahend on kaabeltelevisioon (35 protsenti), millele järgneb maapealne digitelevisioon (30 protsenti, selle osa on suurenenud 7 protsendi võrra alates novembrist-detsembrist 2009).

42 protsenti leibkondadest tellib endale telekommunikatsiooniteenuste paketi. 41 protsendi leibkondade meelest on sellise paketi peamine eelis see, et tuleb suhelda ühe teenusepakkujaga ja maksta üks arve. 33 protsenti arvas, et paketina ostmine on odavam kui iga teenuse eest eraldi maksmine.

16 protsenti leidis aga, et pakettides pakutakse teenuseid, mida nad ei vaja ja veel 10 protsenti avaldas muret, et iga teenuse kulude ja tingimuste suhtes ei ole täit selgust.

Vastanute üks põhimuresid on teenuse kvaliteet. Lisaks internetiühenduse kiiruse ja katkemisega seotud probleemidele teatas üks neljast vastanust, et tal on olnud raskusi mobiiliühenduse saamisega. Sama palju oli neid, kes kurtsid side katkemist kõne ajal.

Muret teevad ka mobiiltelefoni ja nutitelefoni kasutamise kulud. 65 protsenti vastanutest piirab mobiiltelefoni kasutamist, kuna see on kallis.

Pooled neist, kes pääsevad internetti nutitelefoni kaudu, piiravad telefoni kasutamist, kuna neile teevad muret kulud.

Leibkondade e-teenuste uuringus osales 27 000 leibkonda, kes moodustavad kogu ELi elanikkonda iseloomustava valimi. Uuring toimus ajavahemikus 9. veebruarist 8. märtsini 2011.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles