AS Eesti Statoil teenis eelmisel aastal jae- ja hulgimüügi segmendis 9,5 korda vähem kasumit kui tunamullu, ettevõte põhjendab langust kütuse sisseostuhindade tõusuga.
Statoili müügikasum kukkus kümme korda
Kuigi Statoili puhaskasum kasvas 2009. aastaga võrreldes 169 protsenti, kerkides 3,3 miljonilt eurolt (51,5 miljonilt kroonilt) 8,8 miljonile eurole (137,9 miljonile kroonile), tagas kasvu kontserni finantskeskuse teenitud tulu. Jae- ja hulgimüügi ärisegmendis langes puhaskasum 3,3 miljonilt eurolt (51,5 miljonilt kroonilt) 346 000 eurole (5,4 miljonile kroonile).
Kütusemüüja kogukäive kasvas 13,4 protsenti, tõustes 170,1 miljonilt eurolt (2,662 miljardilt kroonilt) 196,4 miljonile eurole (3,074 miljardile kroonile). Sealjuures kasvas müügitulu jae- ja hulgimüügisegmendis kõigest 2,5 protsenti ja ulatus 174,4 miljoni euroni (2,728 miljardi kroonini).
«Puhaskasumi vähenemise peamiseks põhjuseks oli mootorikütuse sisseostuhindade jaehindadest kiirem tõus,» märgib Statoili 2010. majandusaasta aruanne. Ettevõtte müügimahtusid ja müügitulu ärirentaablust mõjutasid negatiivselt ka kütuseturul toimunud maksupettused. Kasumit kahandasid veel ettevalmistused euro kasutuselevõtuks ja Tallinna müügimaks.