Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tarbijakaitse soovitab enne e-poest ostmist kaupmehe tausta uurida

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Berit-Helena Lamp
Copy
eBay logo
eBay logo Foto: Wikipedia.org

Tarbijakaitse ja riigi infosüsteemide ameti sõnul on e-poodides pettused sagedased ning selle tõttu peaksid ostjad enne ostu sooritamist kindlasti kaupmehe tausta kontrollima.

Iga kuu on tarbijakaitsele esitatud kaebuste esikolmikus netikaubandus ja kõige sagedamini kurdetakse, et internetist tellitud kaup jõuab ostjani pika hilinemisega või ei jõua üldse. Pole siis ime, et Eurostati värske uuring näitab, et eestlased külastavad netipoode palju vähem kui eurooplased keskmiselt, netihulludest hollandlastest ja taanlastest rääkimata, vahendas ERR Uudised «Aktuaalset kaamerat».

Kui tavaliselt saadab lohakas netikaupmees tarbijakaitse näpuviibutuse peale kauba lõpuks ikkagi ära, on palju ka neid juhtumeid, kus kaupmehe näol ongi tegu paadunud petturiga.

Riigi Infosüsteemi Ameti infoturbe ekspert Tarmo Randel soovitab enne krediitkaardi andmete esitamist e-poele teha firma kohta taustauuring, milleks võib kasutada näiteks Google'i otsingumootorit.
 

Tagasi üles