Päevatoimetaja:
Sander Silm

Ehituskaupade müük kogub mullusega võrreldes hoogu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Indrek Lepiku sõnul on hinnad Eestis kõrgemad kui välismaal. Kastmissüsteemi sai ta piiri tagant mitu korda odavamalt.
Indrek Lepiku sõnul on hinnad Eestis kõrgemad kui välismaal. Kastmissüsteemi sai ta piiri tagant mitu korda odavamalt. Foto: Toomas Huik

Kuigi statistikaameti andmetel kasvas ehituskaupade müük aastatagusega võrreldes hoogsalt, on ostjad endiselt hinnatundlikud ja otsivad sooduspakkumisi.


Kuna paljud inimesed teevad nüüd oste, mida viimasel paaril aastal on majandusliku ebakindluse tõttu edasi lükatud, kasvas mais kestvus- ja ehituskaupade müük statistikaameti andmetel aastatagusega võrreldes 14 protsenti.

Tegemist on kõige nobedamalt kasvanud sektoriga, kuid ka siin püüavad inimesed ikkagi hakkama saada nii soodsalt kui võimalik. Eelmisel nädalal ehitusmaterjalide kaupluses kohatud Lembit Rajala ütles Postimehele, et otsib kõikide toodete puhul soodushindu ja tõesti hea pakkumise korral ostab vajaliku värvi või tööriista kohe ka ära.

«Mõned asjad on kampaaniahinnaga mitu korda odavamad. Eelmisel aastal ostsin endale sooduskampaania ajal 20-kroonise lambi,» meenutas ta ning tõdes, et praegu enam nii soodsaid pakkumisi ei leia.

«Hiljuti ostsin endale värvipüstoli, mida kodus värvimiseks vaja läheb. Ma sellesse küll väga ei usu, aga peab järele proovima, see ei olnud nii kallis ka,» sõnas Rajala. Kui peaks aga selguma, et tal oma kodus värvipüstoliga midagi peale pole hakata, saab selle endale poeg.

Samas tuleb tema sõnul ka ehituskaupade puhul kampaaniatega ettevaatlik olla, sest tihtipeale ei ole hinda tegelikult muudetud ja ka ostja ei tea, kui kallis kaup varem oli.

Rainer Rannala, kellel on pooleli kuuri ehitus, nentis aga, et teinekord ei ole sooduskaupadega midagi peale hakata ja kvaliteetse toote eest tuleb välja käia ka varasemast suurem summa. «Teatud toodetega püütakse inimesi ostma meelitada, aga üldiselt on hinnad varasemaga võrreldes kallimad,» kommenteeris ta.

Ehitusmaterjalide müügiga tegelejate arvamused lahknevad, on neid, kes tunnevad nõudluse kasvu, aga kõlab ka vastupidiseid arvamusi.

«Kindlasti on inimeste huvi ehituse vastu kasvanud. Kui majandusel läheb paremini, on see loomulik,» lausus ABC Ehituse projektijuht Hanno Tooding, tõdedes, et inimesed on paari aasta taguse ajaga võrreldes teadlikumad.

«Kui buumi ajal oldi valmis ka mitte just kõige kvaliteetsema kauba eest hingehinda maksma, siis nüüd ollakse targemad ja vaadatakse, et asi ka vastu peaks,» märkis ta. «Inimesed on hakanud rohkem vaatama hinna ja kvaliteedi suhet.»

Epoksiitpõrandate paigaldamisega tegeleva Winterland Service OÜ juhatuse liige Margus Kobin seevastu tõdeb, et inimesed on endiselt väga hinnatundlikud ja eelistava pigem odavat kui kvaliteetset. «Märgatavat muutust ehituskaupade müügis viimase aasta jooksul ma küll täheldanud ei ole,» lausus ta.

OÜ Taikse Puit juhatuse liige Andres Kooser tunnistas, et firma müük on kasvanud statistikaameti andmetega sarnaselt 10–15 protsenti. Tema sõnul ei ole ettevõte sooduskampaaniaid siiani teinud. «See ei tasuks ennast lihtsalt ära,» kinnitas ta.
 

Tagasi üles