Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Reklaam Facebookis on nagu naabrinaise jutt

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Foto on illustreeriv
Foto on illustreeriv Foto: SCANPIX

Facebook võib olla vägev reklaamivahend, kinnitas Cannes’i reklaamifestivali delegaatidele Facebooki turunduse eest vastutav asepresident Carolyn Everson.
 

Viis aastat tagasi olid meie tegemised internetis anonüümsed või varjatud, aga Facebookis toimetavad kasutajad enamasti oma tõelise nime all. Läbi aegade on reklaamitegijad teadnud, et kõige mõjusam reklaamimeedium on nn naabrinaise soovitus ehk see, kui kaupa kiidab keegi, keda reklaami vastuvõtja isiklikult tunneb.  

Everson väitis, et kui Facebooki-sõbrad üksteisele soovitusi jagavad, on see brändi jaoks sama mõjus kui luust ja lihast inimeste arvamusavaldused. Seega tuleb turundus Facebookis üles ehitada nii, et see haaraks kasutajaid isiklikult.

Facebooki reklaami algusaegadel pidasid paljud turundajad tähtsaks palju «meeldib»-hääli koguda. Kuid sellest ei piisa. Teine etapp on staatiliste reklaamide paigutamine kasutaja personaalse lehekülje parempoolsesse serva. Aga Facebooki meelest on ka sellest vähe.

Nii tutvustasid nad selle aasta alguses uut reklaamivahendit, mida kutsutakse Sponsored Stories (SS, «spondeeritud lood»). See võimaldab turundajal näidata oma kommertsteateid Facebooki kasutajate uudislõngades, mis annab just selle «naabrinaise soovituse» efekti. Uuringufirma Nielsen, mis hakkas aasta tagasi Facebooki reklaamide efektiivsust mõõtma, tõdes, et kui kasutajad näevad, et nende sõbrad mõnda reklaami «laigivad» või kommenteerivad, on 30 protsenti suurem tõenäosus, et nad seda sõnumit hiljem ka mäletavad.

See erineb Google’i reklaamifilosoofiast. Google’is on reklaamid sisust eraldatud – nagu traditsioonilises meedias. Facebookis poevad reklaamid aga inimestevahelisesse vestlusesse. Facebook ei tõota reklaamijatele, et kasutajad tormavad kohe nende kaupu ostma. Selle asemel pargib võrgustik reklaamiteate vaikselt kasutaja teadvusesse. 

Märksõnad

Tagasi üles