Pierce Morgan, telekanali CNN legendaarse saatejuhi Larry Kingi mantlipärija, rääkis Cannes’i reklaamifestivalil Aaron Sorkini ja David Simoniga vesteldes, kuidas sotsiaalmeedia aitas tal tõsta oma saate «Täna õhtul Piers Morganiga» vaadatavust poole miljoni võrra.
Twitteri-säuts tõi 500 000 vaatajat
«Kirjutasin, et täna on saates Charlie Sheen (skandaalne näitleja – toim), ja 500 000 vaatajat nagu maast leitud. See ei läinud mulle midagi maksma. Oivaline näide sotsiaalmeedia mõjust,» rääkis Morgan.
Aaron Sorkin, telekanali NBC seriaali «West Wing» ja filmi «Sotsiaalvõrgustik» stsenarist, ei jaganud Morgani vaimustust. «Liitusin Facebookiga, kui kirjutasin «Sotsiaalvõrgustiku» stsenaariumi. Lihtsalt et teada saada, mis asi see on.»
David Simon, telejaama HBO auhinnatud seriaali «The Wire» stsenarist, jagas Sorkini skepsist: «Mulle ei meeldi, mida need arengud on teinud tipptasemel ajakirjandusega.» Ta ütles, et online-meedia võidujooksu tõttu uudiste avaldamise kiiruse nimel jääb ajakirjandus pealkirja tasemele.
Kuid tehnoloogia pole alati paha, leidsid mõlemad kuulsad stsenaristid. ««Wired» tuli ekraanile igapäevaselt ning seetõttu saime endale lubada keerulisemaid, nõudlikumaid süžeekäike,» rääkis Simon.
Sorkin lisas, et tänapäeva inimest ümbritsevad kõikjal ekraanid. Seetõttu haarab teletoodang meid kõikjal, mitte vaid kodus televiisori ees. Pole vahet, kas pilt jõuab ekraanile telejaama lainete või internetiportaali kaudu: see annab vaid teletoodangule hoogu juurde ning koitmas on televisiooni teine kuldaeg.
«Üha rohkem tuleb televisiooni andekaid inimesi filmi- ja teatrimaailmast,» lisas väitlejatega liitunud Jeffery Bewkes, meediafirma Time Warner pealik. Internet ei kujuta televisiooniärile tema sõnul mingit ohtu. «Veeb ja TV sulavad järjest rohkem kokku ja selle tõttu muutub tele meediumina võimsamaks,» ütles ta. Seega saavad turundajad uue paindliku platvormi, mis annab võimaluse brände huvitavalt tutvustada.