Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Globaalne kulutus reklaamile vähenemas, kuid veduriks on Hiina

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tõnu Lilleorg
Copy
Välireklaam Pekingis
Välireklaam Pekingis Foto: SCANPIX

Rahvusvaheline meediaagentuur ZenithOptimedia hindab tänavuseks aastaseks reklaamikulude kasvuks 4,2 protsenti, mis on pisut vähem, kui oli sama prognoos pool aastat tagasi.

Detsembris pakkus ZenithOptimedia kasvunumbriks 4,9 protsenti (vaata artikkel samal teemal allpool).

Agentuuri hinnangul on esimesel poolaastal reklaamikulude kasvu aeglustanud Jaapani maavärin ja «araabia kevadena» tuntud ühiskondlikud muutused Lähis-Ida riikides. Pikemaajalist mõju agentuur neil sündmustel reklaamikulutustele siiski ei näe, kirjutab Advertising Age.

Kulutuste kasvu kiirendavad lähiaastatel arenevad turud, kui USA, Lääne-Euroopa ja Jaapan hoiavad hoogu tagasi.

2013. aastaks prognoosib agentuur USA kulutusteks reklaamile aastas 9,96 miljardit eurot, Hiinal 7,55 miljardit eurot, Venemaal 4,81 miljardit eurot ja Brasiilial 2,32 miljardit eurot.

Veel eelmise aasta lõpus oli Hiina koht enim reklaamile kulutavate riikide edetabelis neljas, peale USAd, Jaapanit ja Saksamaad.

Hiinas tehtavate reklaamikulutuste eripäraks on, et need moodustavad rahvuslikust koguproduktist vaid 0,4 protsenti, kui USAs on see number üle kolme protsendi. Agentuuri hinnangul on Hiinal vastav suhtosa väike, kuna tarbimisühiskond pole sinna veel jõudnud.

 

Märksõnad

Tagasi üles