Spordiriiete firma Nike sai tänu edukale müügile USAs ja Hiinas neljandas kvartalis head kasumit. Ühtlasi selgus, et «kallima otsa» jaemüüjad võivad kõrgemad kulud tarbijatele üle kanda ka majanduslikult ebakindlas olukorras.
Nike popp hinnatõusust hoolimata
Sooritus ületas Wall Streeti analüütikute prognoose, Nike aktsiad tõusid eilse börsipäeva järeltehingutes 4,42 protsendi jagu 85,23 dollari peale.
Aasta alguse poole kergitas Nike hindu, põhjendades seda puuvilla kiire kallinemisega.
Tegevjuht Mark Parker ütles, et kuna spordihuvi on maailmas võimsalt tõusuteel, saavad nad keerukas makromajanduslikus keskkonnas üsna ilusti hakkama.
«Me pakume sportlastele ja tarbijatele jätkuvalt haaravat innovatsiooni, aktsionäridele aga head tulu,» ütles ta eilses pressiteates.
Viimased kolm kuud on Nike jaoks tugevaim regioon Põhja-Ameerika, kus käive on mullusega võrreldes üleval 21 protsenti. Mis omakorda osutab sellele, et USA habras tarbija on oma koorikust välja pugenud ning kulutab taas rohkem spordijalatsitele ja treeningriietele.
Seejuures oli Nike läbimüük internetis suurem kui poodides.
«Nagu näeme, võib jaemüüjate hinnakergitustel olla ka positiivne mõju,» ütles Wall Street Strategiesi analüütik Brian Sozzi.
Ta lisas, et jutt pole siiski kõikidest jaemüüjatest, kuna Nike on tootepakkumistega olnud suhteliselt innovaatiline, panustanud jõukamatele tarbijatele ning tunginud jõuliselt arenevatele turgudele.
Hiinas kasvas Nike müük aastatagusega kõrvutades 21 protsenti.
Euroopas jäi kasv tagasihoidlikuks: Lääne-Euroopas 5 ja Ida-Euroopas 1 protsenti.
Nike netokasum kasvas neljandas kvartalis 14 protsendi võrra 594 miljoni dollari peale, mis teeb aktsia kohta 1,27 dollarit tõusu. 14 protsenti kerkis ka käive, ronides 5,76 miljardile dollarile.
Copyright The Financial Times Limited 2011.