Päevapakkumiste veebikeskkond harp.ee maadleb raskustega, sekeldused mõjutavad ka kliente ja nende mured on jõudnud tarbijakaitsessegi.
Raskustes vautšeripoe kliendid jäid ilma nii rahast kui teenustest
Üks harp.ee raskuste tõttu kannatanu on Piret Kasak, kelle meessõber kinkis talle vautšeripoest ostetud 48-eurose massaaži ilusalongist. Salong aga keeldus naist teenindamast.
«Salongist keelduti vautšerit vastu võtmast. Ütlesid, et nemad Harpi kliente ei teeninda, kuna Harp on neile võlgu. Ma ütlesin, et minul on teenuse eest makstud ja mina ei tea, millised kokkulepped neil on. Nemad aga ütlesid, et nemad enam tasuta massaaži ei tee,» rääkis pettunud Kasak.
Harp.ee kuulub ettevõttele H.A.R.P. Meedia OÜ. 10. juunil saatsid nii Kasak kui talle vautšeri kingiks ostnud Indrek Puu tarbijakaitseameti soovitusel ettevõttele kirja sooviga saada teenust või siis raha tagasi. Eilseks polnud kumbki firmalt vastust saanud. Seaduse järgi peab firma inimese kaebusele vastama kahe nädala jooksul, kui seda ei tehta, saab asja lahendamiseks pöörduda tarbijakaitsesse.
Tarbijakaitseamet saatis H.A.R.P. Meedia OÜ’le üle-eelmisel nädalal järelepäringu. Sellele vastamiseks oli firmal aega eilseni. Lõunaks polnud vastust siiski tulnud.
Tarbijakaitseameti avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski sõnul on neile vautšeripoega seoses tulnud seitse kaebust, millest üks on kaupleja poolt rahuldatud ehk üks klient on raha tagasi saanud.
«Ülejäänud kuus asja on kauplejale edastatud, kuid praeguse hetkeni ei ole harp.ee selgitusi andnud, kas nende maksejõuetus on püsiv või ajutine,» ütles Turetski. «Juhul kui kaupleja tarbijatele mõistliku aja jooksul raha ei tagasta, teeme avalduse politseisse ja sulgeme ettekirjutusega veebilehe tegutsemise.»
H.A.R.P. Meedia OÜ juhatusse kuuluvad Henry R ja Andre P. Nad kinnitasid, et praegu keskkonnas toimuv kampaania on viimane ja enne probleemide lahenemist uusi kampaaniaid ei tule, vähemalt pole seda plaanis.
«Pahaaimamatult jõudis harp.ee turule hetkel, kui konkurents oli väga tihe ja läks iga päevaga aina tihedamaks. Selline olukord viis soodusportaalide vahendustasu protsendid väga madalaks. Et tihedas konkurentsis kuidagi ellu jääda, tuli teha suuri investeeringuid reklaami. Paraku ei toonud see aga piisavalt tulu ja seetõttu sattus H.A.R.P. Meedia OÜ raskesse majanduslikku seisu,» selgitasid ettevõtte esindajad Postimehe järelepärimise peale.
«Teeme kõik, et jõudumööda võlgnevused likvideerida. Seega palume kõikidel inimestel, kellel on pretensioone, anda endast märku ning kindlasti jõuame kokkuleppele, et probleemid lahendada. Loodame võlgnevused likvideerida võimalikult kiiresti,» lisasid ettevõtte esindajad.
Kasaki teenindamisest keeldunud ilusalongi juhataja kommenteeris omalt poolt, et kuna vautšeripood on neile võlgu, siis selle keskkonna kaudu tulnud kliente enam ei teenindata. Salongi juhataja sõnul müüdi mais harp.ee vahendusel 28 juukselõikus- ja 29 massaaživautšerit. Neist 21 klienti said oma teenuse siiski kätte – ilusalong tegi töö tasuta ära.
a
Salongi juhataja sõnul on kampaaniaid tehtud ka teiste samalaadsete keskkondade kaudu ja nendega pole ühtegi probleemi tekkinud. Harp.ee asjus pöördus salongiomanik politseisse, kuid sai sealt vastuseks, et raha tagasisaamiseks peaks pöörduma kohtusse. Kohtusse pöördumine on aga juhataja hinnangul liialt kulukas.