58. Cannes Lionsi reklaamifestivalil nimetati aasta reklaamikliendiks Rootsi mööblifirma IKEA. Auhinna määremisel sai otsustavaks IKEA innovatiivne turundusstrateegia ja agentuuride loovuse julgustamine.
Cannes’i aasta reklaamijaks valiti IKEA
Esmakordselt võitis IKEA Cannes’i reklaamiauhinna 1991. aastal. Sellest ajast peale on firma trofeeruumi kogunenud 50 erinevate kategooriate Cannes’i lõvi, lisaks lugematuid auhindu teistelt reklaamifestivalidelt.
Preemiate hulka kuulub reklaamfilmi Grand Prix 2003. aastast («Lamp») ja mullu võidetud innovatiivsuse eest antav Titaanlõvi («Facebook showroom»).
Aastate jooksul on IKEA erinevates riikides koos töötanud paljude reklaamiagentuuridega. Firma paistab silma sellega, et on alati julgustanud agentuure tegema loovaid, humoorikaid ja ebakonventsionaalseid reklaame. IKEA turundusvisionääridel on võime arvestada erinevate riikide kultuuriliste ning konsumeristlike eripäradega ja vormida oma globaalne sõnum kõikidel turgudel mõistetavaks.
«IKEA edu saladus on detsentraliseeritud kommunikatsioonistruktuur ja tugevad sidemed reklaamiagentuuridega kõigis riikides, kus nad tegutsevad,» ütles Cannes’i festivali juht Philip Thomas. «Kompanii suurepärased tulemused Cannesi festivalil tõestavad, et neil on selge visioon ja kadestamisväärt oskus agentuuridelt loovust oodata ja nõuda. Õnnitleme sel puhul nii IKEAd kui nende reklaamiagentuure kõikides riikides.»
Aasta reklaamija auhinna võtab laupäevaõhtusel tseremoonial vastu IKEA asepresident Noel Wijsmans, kes tänas preemiast teada saades ülevoolavalt nii kõiki firma turunduspartenerid kui IKEA enda Rootsis tegutsevat reklaamiosakonda IKEA Communicatsions.
IKEA rajas 1943. aastal 17-aastane Rootsi noormees Ingvar Kamprad. Nimi moodustub rajaja initsiaalidest, tema kodutalu Elmtaryd ja -valla Agunnaryd esitähtedest. Praeguseks on IKEAl 284 kauplust 26 riigis. Aastas külastab neid üle 600 miljoni inimese. Firmas töötab 127 000 inimest.