Päevatoimetaja:
Sander Silm

Naistele teevad reklaami mehed

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tänavune Cannes´i reklaamifestival.
Tänavune Cannes´i reklaamifestival. Foto: SCANPIX

Cannes´i reklaamifestivali publiku hulgas on mehi vaid kröömikese võrra rohkem, kui naisi. Samas on teada, et vaid 3 protsenti reklaamiala tipptasemel loovinimestest on naised.


Samal ajal teevad naised ligi 85 protsenti kõikidest ostuotsustest. Tuleb välja, et peamiselt meestest koosnev tööstusharu suunab oma sõnumid naissoost publikule. Śellele teemale pühendati tänavusel Cannes´i reklaamifestivalil üks seminaridest.


Valdavalt meestest koosnevas äris on erandiks meediakorporatsioon Martha Stewart Living OmniMedia, mille töötajatest on 70 protsenti naised ning see number hõlmab ka tippjuhte. Martha Stewart Living OmniMedia on meediaimpeerium, mille rajas Martha Stewart ning see koondab enda alla erinevaid tele ning trükitooteid.

Konsortsiumi rajaja Martha Stewart tunnistas seminaril esinedes, et ehkki tema firmas on võim naiste käes, paistab Ameerika reklaamielus asi olevat veel hullem, kui teleseriaalis «Mad Men». See korduvalt Emmydega pärjatud ABC teledraama kujutab elu reklaamiagentuuris 1960. aastatel.

Globaalse suhtekorraldusketi Weber Shanwick aseesimees Gale Heimann arvas, et meeste domineerimise põhjused reklaamiäris on komplekssed. Ta kirjeldas seda majandusharu kui «eriti testosteroonirikast», kuid lisas, et ajad muutuvad. McCann Ericson Shanghai tegevdirektor Carol Lam ütles, et Hiinas on demograafilistel põhjustel naistel lihtsam juhtivatele positsioonidele tõusta. «Kuna Hiinas võib perekonnas olla ainult üks laps, soovivad nii vanavanemad kui teised sugulased end sellele lapsele pühendada ning seega on emal võimalus end karjäärile pühendada,» rääkis Lam.

Firma Johnson ja Johnson turunduse eest vastutav asepresident Kimberly Kadlee usub nagu Heimanngi, et tulevikus avaneb naistel võimalus turunduses juhtivatele positsioonidel tõusta. «Tänapäevane juhtimissüsteem on senisest enam rajatud võrgustikule ning ei ole enam nii hierarhiline, kui varem,» sõnas Kadlee ning uskus, et see annab naistele enam võimalusi.

Tagasi üles