Robert Redford meenutas Cannes’is noorust

Hendrik Alla
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Robert Redford.
Robert Redford. Foto: SCANPIX

Tänavu 58. korda toimuv Reklaamifestival Cannes Lions kümbleb tavapäraselt meediamaailma kuuluste säras. Üks neis on Ameerika filminäitleja ja lavastaja Robert Redford.


Redfordi seminari ajal polnud 1300 kohalises Debussy konverentsisaalis Cannes´i festivalikeskuses ühtegi vaba kohta. Need, kes saali ei mahtunud, pidid filmistaari tarkadest sõnadest osa saama videomonitoride vahendusel.

Redford meenutas, kuidas ta 18-aastasena Pariisist Firenzesse hääletades Cannes’ist läbi sõites ööbis kuulsa Carlotni hotelli ees rannapromenaadi all. Samal ajal käis üleval pidu ja noor Robert juurdles: mis tunne võiks küll olla, kui sul on seljas smoking ja taskus raha? 16 aastat hiljem kutsuti ta Cannes’i reklaamifestivalile kõnet pidama, ta ööbib Carltonis ning tema toa aken vaatab alla samale rannapromenaadile. See lugu illustreerib hästi Cannes’i reklaamifestivali tunnuslauset: «Suured lood saavad alguse Cannes’ist».

Reklaaminimese, eriti loovpoole peal töötava reklaamiinimese jaoks on Cannes’i festival kõige suurem sündmus maailmas. Reklaamispetsialistid, kas noored, kes loodavad siit oma tähelennuks inspiratsiooni saada või vanad gurud, osalevad kümnetel seminaridel, töötubades ja meistriklassides. Suure huviga kuulasid nad Redfordi arutlusi brändi kui niisuguse olemuse üle. Redfordi rajatud Sundance’i filmifestival, mida peetakse USAs Utah’ osariigis, oli algselt mõeldud sõltumatu ning suurte festivalide poliitika vastasena. Tänaseks tunnistab Redford ise, et Sundance on muutunud juba brändiks, kaubamärgiks, mis on kaugel algusaegade mässumeelsusest ja iseseisvusest.

«Brändi juures on olulised kaks asja: autentsus ning kvaliteet,» teatas näitleja reklaamispetsidele. «Mõlemad omadused tekitavad usaldust ning selle saavutamiseks peab brändi ehitamisel silmas pidama terviklikkust.» Nii nagu Cannes’i festival, on ka Sundance suunatud loovusele. «Ebaõnnestumist ei tuleks vaadata mitte kui teekonna lõppu, vaid sammu edasi,» pani Redord noortele loojatele südamele.

Tänavune Cannes’i festival tegeleb sügavuti uute tehnoliigiliste võimalustega kommunikatsioonis. Redford ei olnud tehnilistest vidinatest nii vaimustunud, nagu näiteks mõni päev hiljem esinenud Google’i mees Eric Schmidt.

«Ega selle pärast, et keegi on miskit leiutanud, ei pea seda koha kasutusele võtma,» leidis ta ja tõi näiteks 3D-kino. «Hulk filmiinimesi hüppab moe pärast 3D-rongile, mõtlemata, kas see teeb nende filmile head või halba.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles