Majandusminister: kui tee-ehitaja katkestab, järgnevad sanktsioonid

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Juhan Parts.
Juhan Parts. Foto: Peeter Langovits.

Kui veel üks teede-ehitaja mõtleb lepingu katkestada, järgnevad riigipoolsed karmid sanktsioonid edasise hangetel osalemise keeluni välja, lubas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ajalehele  Äripäev antud kommentaaris.

«Ei saa olla, et riske kannab ainult riik ja kingib ettevõtjatele nii raha kui ka kasumi,» ütles Parts.

«Minu teada maanteeamet juba seob tee-ehituse hindu nafta maailmaturu hindadega, kuid mitte kõigil hangetel. Näiteks on seda tehtud Pärnu ümbersõidu uuel hankel,» rääkis Parts lisades, et teede-ehituse hinna sidumisest nafta maailmaturu hindadega ja riskide maandamisest on majandusministeeriumis korduvalt juttu olnud.

Asfaldiliit  korraldas eile ajakirjanikele tutvustuse, kus avaldas oma seisukoha, et tee-ehituse ettevõtteid suudaks pankrotist päästa ja tee-ehituse kvaliteedi langust ära hoida Soomes kasutatav indeksite süsteem, mis võtab jooksvalt arvesse bituumeni hinna tõusu ja langust ning töö teostajaga arveldatakse vastavalt muutusele. Teisisõnu loodab liit, et riik on nõus tee-ehitajatele vastu tulema ja osa bituumeni kallinemisega seotud riske enda kanda võtma.

Eesti Asfaldiliidu juhatuse esimehe Sven Pertensi sõnul on bituumen viimase poole aastaga kallinenud üle 30 protsendi, viimase aasta jooksul üle 60 protsendi ja kahe aasta jooksul koguni üle kahe korra.

Sven Pertens ütles, et kui riik ettevõtetele vastu ei tule, võib see halvemal juhul hakata takistama teede ehitamist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles