/nginx/o/2011/06/21/639202t1h4119.jpg)
Tänasel suvealguse päeval tasub heita pilk suve teisele poolele, kui on oodata näiteks suvegarderoobi allahindluste algust, kus prevaleerivad brändikaubad.
Reklaamiagentuuri Rakett strateeg Siim Pütsepp näeb brändikaupade hinnapositsioneerimisel mitmeid kaalumiskohti.
Reklaamimehe sõnul on üheks brändi väärtuse mõõtmise viisiks just võimalus müüa kaupa konkureerivast tootest kallimalt. Korralikku brändi omades saab raha teenida ka allahindluste pealt.
«Mingis mõttes on kõige lihtsam teenida, kui sul on korralik bränd ja sa hakkad seda hästi odavalt müüma, mingis mõttes saab nii mingi hulga täis müüa,» märgib Pütsepp.
Samas põhineb bränditoodete tunnetatav väärtus brändi ihaldusväärsusel. Kui bränditoote hinda langetada, kahaneb klientide silmis toote tunnetatav väärtus, kuna selle saab lihtsamini kätte.
«Pärast sa pead aga palju turundusse investeerima, et seda taset üles tõmmata,» märgib reklaamiagentuuri strateeg.
Kuid ka hinnataset ei saa väga lihtsalt üleval hoida, eriti kui läbimüük on väike. Nõudluse puudusel ei saa ju tehast kinni panna.
Mingit kindlat valemit, kui palju ja kui tihti tasub hinda alla lasta, Pütsepp nimetada ei tea. «Ma ei ole sellist valemit küll kohanud».
Pütsepp soovitab brändikaupade müügi ergutamiseks kasutada hinnakampaaniate asemel lisaväärtust pakkuvaid kampaaniaid, mis kahjustavad brändi vähem.
Lisaväärtuskampaania näiteks võib tuua hiljutise Statoili pakkumise, kus tanklas autopesijatele pakuti kaasa tasuta Õhtulehte.