Parts astus Tallinki ärihuvide kaitseks välja

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mänguautomaat..
Mänguautomaat.. Foto: Margus Ansu.

Majandusminister Juhan Parts kaitseb rahandusministeeriumile saadetud kirjas laevafirmat Tallink seadusemuudatuse eest, mis muudaks merel hasartmängude mängimise keerulisemaks.

Eesti Hasartmängukorraldajate Liit ja sotsiaalministeerium on seisukohal, et uue hasartmänguseadusega peaks lõpetama laevade erilise kohtlemise, mille kohaselt ei pea viimased kontrollima mängijate tausta, nagu seda teevad maismaakasiinod. Tausta kontrollitakse, et sõltlased uksetaha saata.

Tallink on varem avaldanud arvamust, et taoline muudatus seaks nad teiste Läänemerel tegutsevate firmadega kehva seisu. Advokaadibüroo Lextal abiga üritatakse seadusesse viia sisse punkt, mille kohaselt koheldaks laevade pardal mängitavaid hasartmänge leebemalt.

Lextali kohaselt tuleks panustele ja võitudele seada rahalised piirangud (10 eurot ja 2000 eurot). «Tulenevalt piirangutest võiks laevadel asuvaid automaate liigitada nn pehme hasartmänguna, mida reisijad mängivad meelelahutuseks, analoogsed mänguautomaadid on ka teistes riikides käsitatavad «mängusaali mängudena», mitte «kasiinomängudena»,» seletasid advokaadid.

Majandusminister seletab rahandusministeeriumile saadetud kirjas, et Eesti Hasartmängukorraldajate Liidu ja sotsiaalministeeriumi ettepanek kaotada reisilaevadel korraldatavatele hasartmängudele seadusega sätestatud erisused ja kehtestada reisilaevadel hasartmängu korraldamiseks samad tingimused nagu hetkel kehtivad maismaal ei ole põhjendatud.

«Sellega seataks Eesti laevaoperaatorid põhjendamatult ebavõrdsesse olukorda võrreldes näiteks Soome ja Rootsi laevaoperaatoritega. Eesti kehtiv regulatsioon põhineb Soome Vabariigi ja Rootsi Kuningriigi vahel kokkulepitud reisilaevadel hasartmängude korraldamise reeglitel. Eesti lipu all seilavatele reisilaevadele Soome ja Rootsiga võrreldes oluliselt teistsuguste reeglite kehtestamine vähendaks oluliselt Eesti reisilaevade konkurentsivõimet, mis suurendab riski, et reisilaevad lahkuvad Eesti lipu alt,» kirjutab Parts. Laevadelt Eesti lipu eemaldamisega ähvardas varem ka Tallink.

Parts pakkus välja, et «kaaluda tuleks täna reisilaevadel kohaldatavate reeglite laiendamist ka maismaa mängukohtadesse, kui teiste riikide parktika näitab, et piiratud panuste ja võitude süsteemi rakendamine aitab hasartmängusõltuvust ennetada.»

Sisuliselt tähendab see seda, et ka poodides või pubides võiksid olla nn «mängusaali mängud.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles