Päevatoimetaja:
Sander Silm

Uuring: sotsiaalmeedias usaldatakse sõpradelt saadud infot

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Martin Smutov
Copy
Ema, laps ja arvuti
Ema, laps ja arvuti Foto: SCANPIX

Mai lõpus kommunikatsiooniagentuuri Taevas Ogilvy tellitud üle-eestilisest küsitlusest selgub, et 66 protsenti Eesti 15–74-aastastest elanikest kasutavad sotsiaalmeedia kanaleid ning 41 protsenti kasutajatest veedavad seal päevast tund ja rohkem.

41 protsenti sotsiaalmeedia kasutajatest usaldab sõpradelt ja tuttavatelt saadud informatsiooni ning ettevõtetelt ja organisatsioonidelt saadud informatsiooni usaldab vaid 19 protsenti kasutajatest.

Vaatamata sotsiaalmeedia laialdasele kasutamisele usaldavad inimesed traditsioonilises meedias levivat infot rohkem, erandiks on alla 19-aastased kasutajad ja Lõuna-Eesti ning Tartu kasutajad.

Turu-Uuringute AS uuringujuhi Iivi Riivits-Arkonsuo sõnul on tudengid ja Tartu piirkond on alati olnud ühiskonna- ja meediakriitilisem.

Eestlased kasutavad sotsiaalmeedia kanalistest kõige rohkem Facebooki  (32 protsenti) ja Youtube’i (26 protsenti), venelased seevastu portaali Odnoklassiki.ru (9 protsenti).

Kommunikatsiooniagentuur Taevas Ogilvy küsitles koostöös Turu Uuringute AS-ga maikuus tuhandet inimest eesmärgiga uurida eestimaalaste sotsiaalmeedia kasutamist, kasutamise keskkondi, sotsiaalmeedias veedetud aega päevas, eelistatud info formaate (tekst, pilt, audio/video) ning informatsiooni usaldamist traditsioonilises versus uue meedia keskkondades.

Taevas Ogilvy juhi Rein Iida sõnul annab uuring vastuse kasutajate vanuse, soo ja rahvusega seotud iseärasustele.

Mehed eelistavad naistest enam videomaterjali, mida näitab Youtube märgatavalt suurem kasutamine naistega võrreldes.

Iida lisas, et sotsiaalmeedias turundajatele on väga oluline tunda vene rahvusest kasutajate erinevusi, sest ligi 100 000 venelast Eestis kasutab sotsiaalmeedias portaali Odnoklassiki.ru.

Iida tõi välja, et sotsiaalmeedia kunagise lipulaeva Rate.ee kasutamist tunnistavad ainult 6 protsenti sotsiaalmeedia kasutajatest, blogisid kasutab 4 protsenti ja Twitterit ainult 2 protsenti.

Riivits-Arkonsuo sõnul võib sotsiaalmeedia kasutajate arv olla veelgi suurem, sest lisades juurde 9-14-aastased internetikasutajad, kasvab sotsiaalmeedia tarbijate hulk Eestis kokku 760 000-ni.

Kommenteerides 20–29-aastaste kõrgemat usaldust traditsioonilises meedias leviva info suhtes (42 protsenti usaldab traditsioonilist meediat) ütles Riivits-Arkonsuo, et seda võib seletada antud põlvkonna sotsiaalmeedia aktiivse kasutamisega varasemate aastate jooksu ja sellest on ehk tekkinud küllastumine.

Allpool nähtava tabelmaterjali saab alla laadida siit.

 

Tagasi üles