Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Guardiani meediagrupp asub strateegiliselt eelistama veebimeediat

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tõnu Lilleorg
Copy
Pildil loeb üks mees The Guardini
Pildil loeb üks mees The Guardini Foto: SCANPIX

Kuulsaid inglise ajalehti The Guardian ja The Observer väljaandev meediakompanii The Guardian News and Media teatas oma uuest strateegiast nimetusega «online kõigepealt » (digital first).

Paberlehtede üllitamise allakäigu kiiluvees tegutsema asunud Guardian hoiab veebimeediale keskendudes kokku kulusid. On teada, et kõikjal maailmas väheneb paberväljaannete tiraaž ja reklaamitulud. Veebiväljaannete lugejaid tuleb aga juurde ning veebimeedia tootmiskulud on väiksemad.

Guardiani meedigrupi juhi Andrew Milleri sõnul suunab ettevõte oma ressursid paberväljaannete pealt veebimeediasse ja panustab oma brändi turundamisse, kirjutab Marketing Week.

Nii loodab meediakompanii kahekordistada veebimeedia pealt teenitavaid tulusid aastaks 2015, mis rahaliselt peaks ulatuma 100 miljoni naelani. (Üks inglise nael maksab täna 1,13 eurot).

Uus strateegia peaks andma järgmise viie aasta jooksul 25 miljonit naela kokkuhoidu. Miller ütles, et kui Guardiani meediagrupp ei teeks muudatusi, võib kompaniid lähema kolme või viie aasta jooksul ees oodata «rahast tühjaksjooksmine».

Uus strateegia on mõeldud viima Guardiani meediagrupi «jätkusuutlikule finantsilisele alusele».

Auditeerimata majandusaasta tulemused näitavad, et meedikompanii tulud kukkusid aastaga 23 miljoni naela võrra – kui tänavuse märtsi lõpu seisuga oli kasuminumber 198 miljonit naela, siis samal ajal mullu oli eelmise majandusaasta kasum 221 miljonit naaela.

Tänavu märtsis lõpu seisuga olid The Observer ja The Guardian kokku kahjumis 33 miljoni naelaga. Aasta varem oli lehtede kahjumi summa 34,4 miljonit naela.

The Guardiani tiraaž langes aastaga 12,5 protsenti (kokku märtsis 262 937 eksemplari) ja The Observeri oma 13,9 protsenti (märtsis kokku 293 054 eksmplari).

Uus strateegia, nimetatud ka «suureks transformatsiooni programmiks» võib kaasa tuua meediakompanii väljaannetes kümnete töökohtade kadumist. Samuti nädala sees ilmuvates paberväljaannetes lehekülgede arvu vähenemist. Seda selleks, et vähendada meediakompanii riskitsoonis olevate väljaannete toodetavat kahjumit.

Tagasi üles