20. juunil annab Estour ametlikult sisse pankrotiavalduse, kuna tegevuse jätkamiseks pole raha.
Estour annab pankrotiavalduse sisse
Firma teatab, et kandis hoolt Türgis ja Kreetal puhkavate turistide eest ning tasus lennukompaniile SmartLynx oma klientide tagasitoimetamise eest Eestisse.
«Estour on täitnud kõik finantskohustused ka oma koostööpartnerite ees Türgis, Kreekas, Bulgaarias ja Egiptuses, kuhu lendasid Estouri tšarterlennud,» seisab ettevõtte pressiteates.
Turismiturul kaheksa aastat tegutsenud firma teatel oli neile kõige keerulisem 2010. aasta, mil toimus äärmiselt palju force majeure iseloomuga sündmusi: vulkaanipurse Islandil, mis peatas kümneks päevaks lennureisid, reisikorraldaja Toptours pankrot, ebatavaliselt kuum suvi, mis vähendas reiside ostmist rohkem kui poole võrra, hairünnakud Sharm el Sheikhis ning poliitiline olukord Egiptuses – riigis, mis oli talvisel ajal Estouri põhiliseks töösuunaks.
Samuti kergitas eurole üleminek hindu ja inimesed hakkasid reisimisele vähem raha kulutama, samuti tõstis poliitiline olukord Põhja-Aafrika naftariikides kütusehinda ja seega kallinesid ka lennureisid, sedastab firma.
«Inimesed ei olnud suutelised ostma reise tegelike hindadega, seepärast oli Estour sunnitud tegema 40-protsendilisi ja suuremaid soodustusi. Maikuust alates kandis Estour iga reisiga suuri kahjusid. Nii näiteks oli ühenädalase majutuse hind Türgi või Kreeka neljatärnihotellis koos lennukipiletite ja transfeeriga ligikaudu 600 eurot, ent inimesed ei suutnud seda reisikorraldajalt sellise hinnaga osta. Reisikorraldaja oli sunnitud tegema sooduspakkumise ja müüma reisi kliendile 350–400 euroga, hüvitades hinnavahe oma firma vahendite arvelt,» selgitatakse pressiteates.
Kasumi puudumise ja reiside alla omahinna müümise tõttu ei jäänud Estouril raha uute lendude teelesaatmiseks ja ettevõtlustegevuse jätkamiseks, mis sundis firmat tšarterreisid lõpetama. Katsed saada KredExi tagatisega laenu ja leida rahastaja ei andnud tulemusi, teatab firma.
«Estour palub vabandust eelkõige oma klientidelt, kellest paljud on olnud meile truud juba aastaid. Estouri kollektiiv saab aru, kui suurt vastutust me nende ees kanname. Kogu tarbijakaitseameti käsutuses olev 200 000 euro suurune tagatissumma jaotatakse täielikult reiside tühistamise tagajärjel kahju kandnud klientide vahel,» lubab ettevõte.