Päevatoimetaja:
Sander Silm

Päevapakkumiste portaalide kampaaniad tekitavad segadust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Fragment portaalist Cherry.ee.
Fragment portaalist Cherry.ee. Foto: Tarbija24

«Kupongiäri internetis – kui usud 50-protsendilist allahindlust, saad poolega petta,» sedastas Õhtuleht tänase lehe ühes pealkirjas. Artikkel kirjeldab ostjaid eksitavaid pakkumisi portaalis Cherry.ee, mille kohta on küsimusi tulnud ka meie toimetusele.

Mais jõudis toimetusse kiri toidukohtade sooduskupongide komplekti kohta, mille puhul avastas ostja, et osa restorane, kus oleks saanud soodustust kasutada, olid suletud. Kuu varem sai toimetus kirja langevarjuhüpete kampaania kohta. Tol korral kahtlustas lugeja, et Cherry kampaania ajaks tõstis teenusepakkuja hinda, et näidata kupongil suuremat soodustust.

Õhtulehe loos keskenduti Solarise kinopiletite kupongidele, mis lubasid piletitelt kuni 50-protsendilist soodustust. Cherry meeskonnal tuli antud kampaania kohta tulnud küsimustele vastata ka oma portaalis. Pakkumisele kogunes 45 kommentaari, millest selgus, et ka ilma kupongita on kinokülastajatel võimalik osta sama odavaid pileteid. Cherry pakkumine oli kinopilet hinnaga 3,50, tavahinnaks oli juurde märgitud 7 eurot. Soodustus oleks justkui 50 protsenti.

Tähelepanelikumad Cherry kliendid märkisid aga, et Solarises maksab 7 eurot vaid õhtuste 3D-filmide pilet. Need, kel on kliendikaart või valivad mõne muu seansi, saavad pileteid odavamalt ning osal juhtudel jääb hind isegi alla kolme euro.

«Teil on õigus. Erinevatel seanssidel on erinevad hinnad. Kui soovite kino külastada näiteks neljapäeva õhtul ning vaadata filmi «Thor 3D», on soodustus 43 protsenti. Kui lähete aga laupäeval «Kariibi mere piraate» vaatama, on soodustus 50 protsenti. Samuti sõltub soodustuseprotsent sellest, kas olete liitunud Solaris Kino Tähtede Klubiga. Antud pakkumise soodustus on «kuni 50 protsenti» nagu pealkirjas mainitud,» vastas portaalis kommenteerinutele Cherry meeskonnaliige.

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski tunnistas Õhtulehele antud kommentaaris, et nemadki on täheldanud sarnastes pakkumistes mitmetimõistetavaid, puudulikke ja segaseid tingimusi.

«Kutsume ettevõtjaid ja vahendajaid oma tingimusi üle vaatama, et tarbijatele antav info oleks üheselt selge ilma lisaotsimise või –pingutuseta,» lausus Turetski.

Ka Postimehele on tarbijakaitse varem öelnud, et päevapakkumiste portaalidega tekivad üldjuhul probleemid seoses ebaselgete kampaaniatingimuste või siis teenuste-kaupade kvaliteediga.

Samas näitab varasem tarbijakaitse praktika seda, et ebaselgete tingimuste tõttu tekkinud kaebuste korral rahuldavad kauplejad reeglina inimese pretensiooni või siis maksavad raha tagasi.

Suuremad päevapakkumiste portaalid Eestis

  • Cherry.ee
  • Minuvalik.ee
  • Deal24.ee
Tagasi üles