Päevatoimetaja:
Sander Silm

Lihatööstustele neli vaba päeva ei meeldi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Ehkki jaanipäeval kasvab grilltoodete müük oluliselt, oleks tootjatele äriliselt kasulikum, kui neli vaba päeva järjest ei oleks, sest nüüd on oht, et kogu söögikraam ostetakse korraga ära ja teist korda enam poodi ei minda.

Maag Lihatööstuse juhataja Olle Horm ütles, et jaanipäeval müüakse grilltooteid viiendiku võrra rohkem kui tavalisel nädalavahetusel. Neli vaba päeva järjest pole aga tema hinnangul tootjaile sugugi hea, sest poes käiakse kahe korra asemel reeglina vaid korra.

Maag on hooajaks oma lihatööstusse 20 inimest juurde võtnud. Ettevõtte tootevalikus on praegu 50 grilltoodet. Eesti inimeste maitse-eelistuste kohta ütles Horm, et roheliste ürtidega maitsestatud tooted nii hästi ei lähe kui punases marinaadis liha. Ka meeldib eestlastele traditsiooniliselt äädika maitse.

Rannarootsi kaubamärki kandvad Maagi lihatooted said tänavu uue välimuse. Jaanipäeva laua rikastamiseks on täiesti uute toodetena turule tulnud sinihallitusjuustuga lambasooles toorvorstid ja Gruusia šašlõkk, samuti Kabanossi vorst. Marjadest on tänavu grill-lihatoodete maitsestamisel kasutusel jõhvikas.

Eestis võib hinnanguliselt enne jaanipäeva korraga turul olla 500-600 erinevat grilltoodet. Suurem osa neist on vanad ja äraproovitud, kuid igal aastal mõeldakse välja ka midagi päris uut.

Rakvere lihakombinaadi toodangust on tarbijate lemmikuks saanud sellised hitt-tooted nagu näiteks keefirimarinaadis grill-liha, Eesti Rahwa grill-liha, punase veini marinaadis grill-liha ja Route 66.

«Rakvere tooted on valmistatud eestimaisest lihast ning inimesed hindavad nii-öelda kindla peale minekut,» ütles ettevõtte juht Anne Mere. Edukamad tooted on tema sõnul jätkuvalt Rakvere grillribi, mida maikuus müüdi 30 tonni ja ja keefirimarinaadis grill-lihad ja šašlõkid, mida mais müüdi kokku 18 tonni. Juunis on oodata nende toodangu poolekordistumist.

Hästi on vastu võetud ka klassikalist maitsetrendi kandvad uued Eesti Rahwa sarja tooted, nagu näiteks maheda maitsestusega Eesti Rahwa grill-liha, Eesti Rahwa šašlõkk õunaäädikamarinaadis ning Eesti Rahwa grillvorst sea- ja lambasooles.

Mere sõnul on tarbijate südame võitnud ka eestimaisest lihaveisest valmistatud lihaveise grillvorst lambasooles ja lihaveise grillpihvid. Kõrge lihasisaldusega lihaveisetooted, millest näiteks lihaveise grillvorst sisaldab liha 84 protsenti, on Eestis unikaalsed. Veiselihast tooted on väherasvased ja seetõttu tervislikud ning valmivad grillil kiiresti, pakkudes head vaheldust kana- ja sealihast grilltoodetele.

Jätkuv on trend tooreste grillvorstide osakaalu suurenemisele - maikuus moodustasid need poole kogu Rakvere grillvorstide müügist. Tooreste grillvorstide populaarsus kasvab, sest nad valmivad grillil kiirelt ja on seega hea sissejuhatus rohkem aega nõudvale liha grillimisele.

Maag Lihatööstuse juhataja Olle Horm ütles, et jaanipäeval müüakse grilltooteid viiendiku võrra rohkem kui tavalisel nädalavahetusel. Neli vaba päeva järjest pole aga tema hinnangul tootjaile sugugi hea, sest poes käiakse kahe korra asemel reeglina vaid korra.

Maag on hooajaks oma lihatööstusse 20 inimest juurde võtnud. Ettevõtte tootevalikus on praegu 50 grilltoodet. Eesti inimeste maitse-eelistuste kohta ütles Horm, et roheliste ürtidega maitsestatud tooted nii hästi ei lähe kui punases marinaadis liha. Ka meeldib eestlastele traditsiooniliselt äädika maitse.

Rannarootsi kaubamärki kandvad Maagi lihatooted said tänavu uue välimuse. Jaanipäeva laua rikastamiseks on täiesti uute toodetena turule tulnud sinihallitusjuustuga lambasooles toorvorstid ja Gruusia šašlõkk, samuti Kabanossi vorst. Marjadest on tänavu grill-lihatoodete maitsestamisel kasutusel jõhvikas.

Tagasi üles