Kaduma läinud mobiiliarve tõi inkassonõude

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Suurema osa ajast välismaal viibival Margit Rebasel tuli silmitsi seista ehmatava inkassonõudega ja seda ühe kaduma läinud Elisa mobiiliarve pärast.

Juuni esimestel päevadel sai Rebane tema firma aadressile postiga tulnud inkassonõudest teada läbi Eestis viibivate kolleegide. Naise jaoks oli tegu suure üllatusega, kuna esiteks polnud tal enda teada lepingulist suhet Elisaga ning samuti polnud ta varem mobiilifirmalt mingit arvet saanud.

Nimelt on loos oluline detail see, et Rebase firma kasutas kunagi sideteenuseid läbi firma Progroup Holding OÜ, kelle partneriks oli Bravocom. Mullu võttis aga Elisa Bravocomi kliendid üle ning Rebase firma hakkas mobiiliteenuseid ostma läbi firma Profex OÜ.

«Sain siis kliendihalduriga kokku, kes esindas nüüd firmat Profex OÜ, sõlmisime uue lepingu ja mulle jäi mulje, et kõik on korras. Hiljem sain ka neilt novembrikuu arve, mille maksin ära,» rääkis Rebane.

Saabunud võlanõude tõttu hakkas naine Profexi novembrikuist arvet uurima ja mõistis, et ilmselt nõudis Elisa raha novembri esimese poole eest. «Leidsin Profex OÜ arvelt teenuste kirjelduse juures väikses kirjas, et kuumakse on perioodi eest 18-30. november 2010.»

Arve detailidest olulisem oli Rebase jaoks asjaolu, et mobiilifirma ei kontrollinud, kas ta üldse on arve kätte saanud või mitte ning andis asja inkassofirmale. «Elisa on arve kliendile saatnud detsembri alguses paberkandjal posti teel vastavalt Bravocomist saadud kontaktandmetele,» kinnitas aga mobiilifirma suhtekorraldusjuht Marika Raiski.

Peamiselt piiri taga viibiv Rebane pole aga arvet näinud ning samuti oli tema jaoks arusaamatu, miks ei saatnud mobiilifirma arvet e-kirjaga nagu teenusevahendajad seda tavaliselt tegid.

Samas oli Raiskil ka sellele pretensioonile selgitus olemas: «Bravocomist Elisasse ületulnud klientidele saadeti kuu aega ette ka teavitus, et Elisa saadab esimesed arved paberkandjal postiaadressile ning edaspidi on võimalik seda korraldust muuta vastavalt soovile. Klient sellist soovi ei avaldanud.»

Tänaseks on Rebane ja Elisa jõudnud siiski kompromisslahenduseni. Naine maksis ära arve põhiosa ning Elisa lubas, et ei nõua temalt sisse nõudekulusid ja viivist.

Rebase jaoks oli tegu küll soovitud lahendusega, kuid ometi jäi talle arusaamatuks, miks mobiilifirma temaga enne asja inkassofirmale üle andmist kontakti ei võtnud või arvet muul moel saata ei proovinud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles