Päevatoimetaja:
Sander Silm

Bastion tahab kanda kinnitada Suurbritannia turul

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Bastioni juht Gert Stahl loodab, et Bastion suudab välisturgudel olla edukam kui Baltika.
Bastioni juht Gert Stahl loodab, et Bastion suudab välisturgudel olla edukam kui Baltika. Foto: Laura Oks

Eestis tegutsenud rõivatööstus plaanib eelolevatel aastatel mitu korda kasvada ja minna uutele turgudele.

Ettevõtte käive on jäänud mõne miljoni euro piiresse, järgmise kolme aastaga plaanib firma laieneda välisturgudele ja kasvatada käivet kümne miljoni euroni. Ettevõtte juhi Gert Stahli sõnul firmal enam Eestis suuremat kasvu loota ei ole.

Järgmisel aastal on ettevõttel plaanis minna Suurbritannia turule. «Loodame rajada Inglismaale integreeritud jae- ja e-kaubandusüksuse, mis peaksid teineteist toetama,» nentis Stahl.

«Rahvusvahelised e-poed toimivad küll näiteks elektroonika puhul, kuid meie sektoris on vaja kohalikku teenindust ja jaemüügi tuge, et inimene saaks näiteks ostetud toote ära vahetada. Kohalik jaemüük annab meile vajaliku usaldusväärsuse ja ametlikkuse ning e-pood kasvupotentsiaali,» arvas Stahl.

Ettevõte on laienemisplaane pidanud varemgi, kuid seni edutult. «Oleme püüdnud eksporti arendada Inglismaale ja Skandinaaviasse viimased kümme aastat, kuid meil puudusid  inimesed, kes tunneksid põhjalikult läänepoolset kultuuri, kombeid ja keelt,» nentis ettevõtte endine juht Indrek Stahl.

«Pariisis vaadatakse Tallinna, nagu Tallinnas vaadatakse Orava küla. Selleks et läbi lüüa, tuleb teist kultuuri tundma õppida. Praegu on meil mitu noort, kes on õppinud ja elanud välismaal,» lisas Indrek Stahl.

Et firma käivet ja kasumit uuesti kasvatama hakata, on sügisel kavas välja tulla uue kaubamärgiga. Ettevõttesse on tulnud uusi disainereid ja turundusinimesi, kes on kaubamärgi loomisele kaasa aidanud. Kaubamärk Beself on mõeldud noorele naisele, kes hindab julget disaini.

Gert Stahli kinnitusel on Eesti moetööstusel olemas täiesti kindel nišš, milles Euroopas tegutseda. See on taskukohane luksus, mis tähendab kvaliteeti mõistliku hinnaga. «Eestile on just see vahepealne ala, mis jääb Pariisi ja Milano luksuskaupade ja Hiina masstoodete vahele,» arvas Gert Stahl.

Kui Suurbritannias on äri käima läinud, on ettevõttel kavas võtta ette laienemine Saksamaale, Hollandisse, Belgiasse ja Taani.

Tagasi üles