Uuringufirma Nielsen küsitles Eesti suuremate linnade elanikke ja leidis, et inimesed, kes hakkasid majandussurutise ajal eelistama säästupoode, on leidnud tagasitee supermarketitesse.
Uuringufirma: ostjad eelistavad säästupoodidele taas supermarketeid
«Kui 2009. aastal liikus suur osa tarbijaid hüper- ja supermarketitest säästupoodidesse, siis sel aastal on trend täpselt vastupidine,» kommenteeris uuringu tulemusi Nielseni tarbijauuringute juht Martti Muna ning lisas, et sarnast trendi kinnitasid ja Lätis ja Leedus tehtud uuringud.
Uuringufirma pani inimeste hinnangute alusel Eestis tegutsevad poed ka pingeritta. Kõige tugevam oli Selver, järgnesid Prisma, Rimi Hüpermarket ning Maxima X. Muna selgitas, et küsitletavad võisid poode vabalt nimetada, vastusevariante ette ei antud. Selle põhjuseks, et tugevamate nimekirjas pole näiteks ETK-le kuuluvaid poode, pidas Nielseni esindaja asjaolu, et küsitlust tehti linnades, ETK kauplused asuvad aga pigem maapiirkondades.
Veel näitas uuring seda, mida inimesed poodide juures enam hindavad. Igas poes peaks küsitletute arvates olema lai valik värskeid toiduaineid, kiired kassad ning madalad hinnad.
Nielsen teeb sarnast uuringut igal aastal ning selle tulemusi esitletakse ka Eestis tegutsevatele poekettidele. Vastajaid oli 550 ning vastajate vanus jäi vahemikku 15-65 aastat.