Sponsorlustaotluste esitamine ettevõtetele kasvab iga päevaga

Merje Pors
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Ilmselt lootuses, et ettevõtete majandustulemused on paranenud, laekub firmadele aina rohkem taotlusi, milles palutakse abi mõne ürituse korraldamiseks, õpingute rahastamiseks ja muudeks kümneteks otstarveteks. Vastutasu pakkumisel ollakse loomingulised, lubades ettevõtte logo kasvõi kitarrile panna.

«On sportlasi, kultuuritegelasi, ürituste korraldajaid, enda hobidele toetuse otsijaid, mõne ühekordse projekti korraldajaid, elu tumedamat palet kogenuid ja mis seal salata – ka lihtsalt lõbusaid vanderselle,» ütleb Olerexi turundusjuht Antti Moppel. Olerex saab sponsorlustaotluse pea iga päev ja avalduste arv tõuseb järjepidevalt.

Ka autode müügiga tegeleva Amserv Grupi jaoks on sponsorlustaotluste saamine igapäevaseks saanud. Firma turundusjuht Kaarel Talvoja täheldab, et võrreldes viimase paari majandussurutise aastaga on taotluste arv tänaseks tunduvalt suurenenud. Suur enamik taotlustest laekub ettevõtetelt, iga viienda taotluse saadab aga eraisik. 

Toetust küsitakse nii kultuuri- ja spordiürituste läbiviimiseks, välismaale õppima siirdumiseks, filmiprojektideks, ööklubides korraldatavateks üritusteks kui ka raamatute väljaandmiseks.

Ettevõtte kasu

Kirjeldades seda, millist kasu saab ettevõte projekti toetamisest, on taotlejad loomingulised. Nii pakkus üks välismaale õppima minemiseks toetust taotlev noormees, et asetab Amservi logo hea meelega oma kitarrile. Teine taotleja pakkus, et võib ettevõtte logo paigutada taldrikutele, millelt heategevusürituse külalistele roogasid serveeriti. Tihedamini tullakse välja ka bartertehingute ideedega, kus auto rentimise eest pakutakse vastu reklaampindu veebiportaalis või välimeedias.

Nordea Pank Eesti kommunikatsioonijuht Jane-Liina Liiv ütles, et valdavalt küsivad neilt toetust sportlased ja neil juhtudel pakutakse pangale vastutasuks reklaami – näiteks võimalust kaubamärki eksponeerida sportlase treening- või võistlusriietusel.

Reeglid ja emotsionaalne seos

Miks ühte ettevõtmist toetatakse ja teist mitte, tuleneb ühelt poolt ettevõttes paika pandud sponsorlusreeglitest – näiteks Nordea pank üksikisikute taotlusi ei toeta; ent vahel võib otsustavaks saada puhas sisetunne. «Positiivse otsuse eelduseks on ettevõtmisega tekkiv emotsionaalne seos,» leiab Antti Moppel.

Kui emotsionaalne seos on tekkinud ja jah-sõna antud, ei pruugi kõik siiski nii välja kukkuda, kui esialgu plaanis oli. Nii meenutab Moppel juhtumit, kus bensiinijaama kõrval asuvat platsi sooviti kasutada kardiraja loomiseks. «Pärast meiepoolse nõusoleku saamist veeti platsile rajapiirete tarbeks koorem vanu autorehve,» rääkis Moppel. «Sellega projekt ka hääbus ja selle taga olnud aktiivsed noored kadusid.» Koos noortega ei kadunud aga vanad rehvid – nende utiliseerimise «rõõm» jäi Olerexile.

Samas suurpäraste näidete poolelt on Olerexile meelde jäänud mitmed noorteprojektid, mida on rõõmuga aastast aastasse toetatud. Amserv on oma jah-sõna andnud mitmetele kultuuriüritustele, noorte projektidele ja spordimeeskondadele. Nordea pank on muuhulgas toetanud sporti, kultuuriüritusi ja integratsiooniprojekti.

«Soovitame sponsorluse taotlejatel vastutasu pakkumise osas välja mõelda erilahendusi vastavalt sellele, millises valdkonnas ettevõtted tegevad on. See peaks tagama ka rohkem «jah» vastuseid,» annab Kaarel Talvoja tulevastele taotlejatele nõu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles