Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Merkel nõuab GMilt aru Opeli saatuse kohta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Merkel Opeli peakorteris kõnet pidamas.
Merkel Opeli peakorteris kõnet pidamas. Foto: SCANPIX

Saksa kantsler Angela Merkel ootab General Motorsilt selgitust Opeli-plaanide asjus. Ärevust on põhjustanud kuuldused, et ameeriklased kavatsevad oma kahjumliku Euroopa äri siiski maha müüa.


Opeli peakorter paikneb Saksamaal Frankfurdi lähistel.

Merkeli pressiesindaja ütles eile, et GM peab kummutama kuulujutud, mis «on ajanud endast välja» Opeli töötajad.

«Need on tublid tööinimesed,» ütles pressiesindaja. «Neil on õigus tunnustusele. Neid tuleks tuleviku osas trööstida.»

Pressiesindaja sõnutsi tulnuks GMil rääkida müügiplaanidest esmalt valitsusele.

Autotööstuses liiguvad juba kuu aega kinnitamata kuuldused, et GM otsib Opelile Hiinast ostjaid, kaaludes brändi müüki kas tervikuna või osaliselt.

Opeli tegevjuht Karl-Friedrich Stracke tembeldas sel nädalal Saksa meediasse jõudnud jutud «puhtaks spekulatsiooniks».

Samas pole ei Opel ega Ameerika emafirma kuuldusi sõnaselgelt eitanud.

Nii Opel kui GM keeldusid eile Merkeli märkustele reageerimast ega soovinud ka müügijutte põhjalikumalt kommenteerida.

Autotööstuse insaiderid on Opeli «kõige täiega» müügi suhtes skeptilised, kuna 6000 töötajaga Rüsselsheimi tehniline keskus juhib kõikide GMi väikeste ja keskmise suurusega sõidukite arendust globaalses plaanis.

Stracke ütles eile Rüsselsheimis Opeli töötajate ees esinedes, et brändi turuosa on stabiilsel tõusuteel ning et käesoleva aasta avakvartalis Opel põhitegevuse osas enam kahjumit ei tekitanud.

GMil on olnud raskusi Opeli kasumisse pööramisel, kuna firma kulubaas on kõrge ja kasvuvõimalused Euroopa stagneeruval autoturul piiratud.

Hetkeseisuga müüb Opel väljaspool Euroopat vaid umbes 20 000 autot aastas.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Tagasi üles